شنبه ۸ اردیبهشت ۰۳ - April 27, 2024

آخرین اخبار

کدخبر : 192
شنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۳ - ۷:۵۴

دیدار نخست وزیر عراق با سیدعمار حکیم

سیدعمار حکیم، رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق، در دیدار با حیدر العبادی نخست‌وزیر عراق اوضاع سیاسی و امنیتی و روند مصالحه درونی در عراق را بررسی کردند.

سیدعمار حکیم، رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق، در دیدار با حیدر العبادی نخست‌وزیر عراق اوضاع سیاسی و امنیتی و روند مصالحه درونی در عراق را بررسی کردند.

در حاشیه این دیدار که روز جمعه در دفتر سیدعمار حکیم در بغداد برگزار شد، رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق این دیدار را دیداری پرثمر و عمیق خواندند و تأکید کردند که دیدگاه‌های دو طرف تا حد بسیاری مطابق است.

ایشان تأکید کردند که در این دیدار مسائل عراق و وضعیت امنیتی و سیاسی کشور و دیدارهای نخست‌وزیر از کشورهای همسایه و نیز دیدارهای مقامات کشورهای جهان با مقامات عراقی بررسی شد.

سیدعمار حکیم پیروزی‌های پی در پی نیروهای ارتش و داوطلبان مردمی در جنگ با تروریست‌ها را شایسته تقدیر دانستند و خبر دادند که نخست‌وزیر متعهد شده که در آینده‌ای نزدیک حقوق ماهانه داوطلبان مردمی پرداخت شود.

در همین راستا، حیدر العبادی نخست وزیر عراق، در حاشیه این دیدار بر تعهد خود جهت حل مشکلات میان دولت مرکزی عراق و دولت ایالتی کردستان در چارچوب قانون اساسی و عدالت و مشارکت تأکید کرد و گفت که در توافق اخیر بغداد و اربیل بر پرداخت برخی اموال به اقلیم کردستان در قبال پرداخت درآمدهای نفتی از کردستان به بغداد تأکید شده و گفت که دولت مرکزی به تعهد خود در این باره عمل کرده است.

نخست وزیر عراق خواستار همکاری همه تشکل‌های سیاسی برای تحقق برنامه دولت در آشتی ملی و حل مشکلات و اختلافات و نیز برطرف کردن موانع پیشرفت و توسعه عراق و از همه مهم‌تر مبارزه با فساد مالی و اداری شد و گفت که به شدت در پی اجرای اصلاحات ریشه‌ای در نهاد نظامی کشور است تا بر اثرگذاری این نهاد بیفزاید.

او گفت که جنگ عراق با تروریست‌ها جنگ مرگ و زندگی بود که عراق در جنگ پیروزی‌های بسیاری به دست آورد و این پیروزی‌ها تا نابودی کامل تروریست‌ها ادامه خواهد یافت و افزود که خطر از بغداد دور شده است.

العبادی تأکید کرد که دولت وی دست‌آوردهای بزرگی داشته و کار دشوار و مسئولیت‌های سهمگینی پیش رو دارد و موفقیت این دولت موفقیت شهروند و کشور است.

1

برچسب ها :
نظرات بازدید کنندگان
  1. از اینکه به بینندگانتان احترام گذاشته و سایت را زیباتر کرده اید متشکریم.
    درود بر سید عزیزمان
    التماس دعا

دیدگاه شما


8 − سه =