پنج شنبه ۹ فروردین ۰۳ - March 28, 2024

آخرین اخبار

پر بیننده ها

کدخبر : 17174
پنج شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۸:۱۸

تبریک‌های داخلی و خارجی به کابینه جدید عراق

مقامات مختلف خارجی مانند فرستاده ویژه سازمان ملل در عراق و شخصیت‌های داخلی رأی اعتماد به کابینه جدید عراق را تبریک گفتند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، جلسه پارلمان عراق برای بررسی کابینه پیشنهادی «مصطفی الکاظمی» در نخستین ساعت بامداد امروز پنجشنبه به وقت عراق برگزار شد و سرانجام کابینه الکاظمی رأی اعتماد گرفت.

این رأی اعتماد که پس از کش و قوس‌های فراوان صورت گرفت با واکنش‌های داخی و خارجی روبه‌رو شد.

نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل در عراق

بر اساس گزارش شبکه «السومریه»، «جنین هنیس پلاسخارت» نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل در عراق از این موضوع استقبال کرد و خواستار تکمیل روند تشکیل کابینه برای مقابله سریع با چالش‌های کنونی در این کشور شد.

وی سپس به چالش‌هایی مانند شیوع کرونا، کاهش قیمت نفت، ارائه خدمات عمومی کافی، مقابله با فساد و تحقق عدالت اشاره  و بر ادامه حمایت سازمان ملل از عراق برای مقابله با این چالش‌‌ها تأکید کرد.

پلاسخارت ادامه داد، دولت جدید عراق باید به سمت تغییرات ملموس برود، چالش‌ها و فرصت‌ها زیاد است و سازمان ملل آماده کمک و مشارکت در این زمینه به منظور تحقق آینده بهتر برای مردم عراق است.

نماینده سابق آمریکا در ائتلاف بین‌المللی

«برت مک‌گورت» نماینده سابق آمریکا در ائتلاف بین‌المللی موسوم به ائتلاف ضد داعش نیز این موضوع را به الکاظمی تبریک گفت.

وی در توییتر خود نوشت: برای دوستم مصطفی الکاظمی در دوره جدید و در پست نخست‌‎وزیر عراق آرزوی موفقیت دارم. او یک رهبر باتجربه و متحد است که دستورکارهای بزرگی به نیابت از ملت عراق دارین و همه ما باید امیدوار به موفقیتش باشیم.

رئیس جریان حکمت ملی عراق

«سید عمار الحکیم» رئیس جریان حکمت ملی عراق هم ضمن تبریک و آرزوی موفقیت، دولت جدید را به التزام به برنامه‌اش و نیز فراهم کردن فضا برای انتخابات زودهنگان شفاف فراخواند.

بر اساس گزارش «المعلومه»، الحکیم گفت: از دولت می‌خواهیم که به برنامه خود پایبند باشد و فضا را برای انتخابات زودهنگام همراه با شفافیت طبق توصیه مرجعیت عالی فراهم کند، همچنین هم و غم شهروندان بویژه مشارکت‌کنندگان در تظاهرات مسالمت‌آمیز را درک و مطالبات آنها را محقق کند. دولت باید راه‌حل‌های سریع برای بحران اقتصادی و مقابله با بیماری همه‌گیر کرونا اتخاذ و روابط متوازت محلی، منطقه‌ای و بین‌المللی برقرار کند.

وی در پایان از قوای مختلف سیاسی خواست، تمام تلاش خود را برای حمایت از دولت و متحد کردن صفوف برای مقابله با چالش‌ها بکار گیرند.

رئیس حزب «اراده» عراق

«حنان فتلاوی» رئیس جنبش «اراده» عراق رأی اعتماد به کابینه را تبریک گفت و افزود، امیدوار است وزرای جدید برای تحقق چشم‌اندازهای مردم عراق و حمایت از منافع کشور تلاش کنند.

پیش‌تر سازمان‌ها و مقامات دیگری نیز از تشکیل کابینه جدید عراق استقبال کرده بودند.

«مشعل بن فهم السلمی» رئیس پارلمان عربی، پس از آنکه اکثریت وزرای کابینه جدید عراق به نخست‌وزیری «مصطفی الکاظمی» رأی اعتماد گرفت، در بیانیه‌ای از آن استقبال کرد.

رئیس پارلمان عربی در این ارتباط گفت که امنیت و ثبات عراق جزء لاینفک امنیت ملی عرب است.

برچسب ها :
دیدگاه شما


8 − = دو