پنج شنبه ۹ فروردین ۰۳ - March 28, 2024

آخرین اخبار

پر بیننده ها

کدخبر : 17179
پنج شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۸:۱۶

«مصطفی الکاظمی»: دولت من دولت راه حل هاست نه دولت بحران ها

نخست وزیر مأمور تشکیل کابینه عراق در سخنان خود در جلسه رأی اعتماد تأکید کرد که دولت وی دولت راه حل ها و نه دولت بحران هاست.

«مصطفی الکاظمی» نخست وزیر مأمور تشکیل کابینه عراق، در سخنرانی خود در جلسه رأی اعتماد در مجلس تأکید کرد که دولت وی دولت راه حل هاست نه دولت بحران ها.

به گزارش «میدل ایست نیوز» او در این سخنرانی گفت که عراق در مرحله دشواری است و چالش های بزرگ امنیتی و اقتصادی و بهداشت و اجتماعی را پیش رو دارد و افزود که این چالش ها با همه بزرگی شان به اندازه توانایی های عراق در حل آنها نیستند.

الکاظمی گفت که ملت عراق توانایی های لازم برای حفاظت از کشور و ملت از خطرهای بهداشتی را دارد و می کوشد که روابطی برادرانه با کشورهای عربی و همسایگان و جامعه بین الملل داشته باشند.

نخست وزیر عراق گفت که سیاستمداران عراقی بیش از هر زمان نیازمند گوش دادن به ندای مردم و جوانان و تحقق مطالبات مشروعشان هستند و افزود که دولت وی برآمده از بحرانی اجتماعی و اقتصادی و سیاسی است و آمده تا مشکلات را حل کند نه این که بحران سازی کند.

وی تأکید کرد که در شرایطی به نخست وزیری مأمور شده که بحران ها در عراق از زمان سقوط استبداد در سال ۲۰۰۳ بر یکدیگر متراکم شده اند و افزود که موضوع مهم شناسایی مسئولان این مشکلات نیست بلکه مهم آن است که همه دست به دست هم و با تکیه بر هوشیاری ملت برای عبور از بحران تلاش کنند.

الکاظمی گفت که در حدی که در توان دارد می کوشد که مسئولیت های مرحله انتقالی را در کوتاه ترین زمان ممکن بر عهده بگرد و افزود که برای آنکه سوء تفاهمی درباره برنامه های وی برای ماندن در قدرت پیش نیاید برنامه ای مختصر تدوین کرده است.

او اصلی ترین مأموریت دولتش را رسیدگی به مطالبات بر حق مردم برای اجرای انتخابات پیش از موعد و مقدمه چینی برای اجرای انتخاباتی شفاف دانست.

الکاظمی افزود که پیش از هر چیز باید بر اقتدار حکومت در همه عرصه ها در چاچوب قانونی تأکید کند و مهمترین موضوع در این راه انحصار سلاح به دست دولت و نیروهای مسلح زیر نظر فرمانده کل نیروهای مسلح و جلوگیری از تبدیل کشور به میدان تصفیه حساب ها و جلوگیری از استفاده از خاک عراق برای تعرض به دیگران است.

او یکی از اصلی ترین اولویت های دولتش را موضوع کرونا با همکاری سازمان بهداشت جهانی و نهادهای بین المللی و نیز تضمین آزادی بیان و حمایت از تظاهرات کنندگان مسالمت جو و همکاری با آنان برای بستن دست هر کسی که در پی برهم زدن وجهه مسالمت آمیز تظاهرات است و پیگرد عاملان کشتار تظاهرات کنندگان تأکید کرد.

الکاظمی همچنین بر تلاش فوق العاده دولت برای کاهش بیکاری و کمبود خدمات و تأمین منابع درآمدی برای پرداخت هزینه های ضروری دولت و مبارزه بی امان با فساد با استفاده از همه امکانات قانونی تأکید کرد.

او گفت که دولتش می کوشد حیات سیاسی را در کشور سالم کند و چارچوبی برای همه نیروها و احزاب و نهادهای حرفه ای و تظاهرات کنندگان و اتحادیه های صنفی و جنبش های حقوق زنان بسازد و به آنان که در دولت نماینده ندارند از طریق دیدارهای مشورتی توجه نشان دهد.

الکاظمی همچنین بر تقویت روابط و همکاری با اقلیم کردستان براساس قانون اساسی تأکید کرد.

او همچنین وعده داد که در هر مشکلی با نمایندگان مجلس وارد مشورت شود و هربار که لازم باشد برای در جریان گذاشتن نمایندگان درباره کمک ها و مشورت هایی که لازم دارد در مجلس حاضر شود.

برچسب ها :
دیدگاه شما


− یک = 3