جمعه ۱۰ فروردین ۰۳ - March 29, 2024

آخرین اخبار

پر بیننده ها

کدخبر : 17211
شنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۹

بیانیه مجلس اعلای اسلامی عراق به مناسبت سالروز آزادسازی موصل

شیخ دکتر همام حمودی، رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق، با انتشار بیانیه ای سالروز آزادسازی موصل از چنگ تروریست های داعش را گرامی داشت.

متن این بیانیه بدین شرح است:

 

با افتخار تمام ملت ما سالروز آزادسازی موصل را گرامی می دارد. همه در این روز به احترام خون های پاک شهدایی که ملت عراق از همه قومیت ها و ادیان و مذاهب خویش فدا کردند و به احترام حماسه ای که همه گروه های نیروهای امنیتی عراق و نیروهای حشد الشعبی رقم زدند و به احترام مواضع شرافتمندانه مردمی به خصوص مواکب حسینی که روحیه شهروندی واقعی و وابستگی به ارزش های والای انسانی را تجسم بخشیدند به پا می خیزیم.

گرامیداشت این پیروزی به معنای اعلام امتنان به نخستین سازنده این پیروزی یعنی مرجعیت آگاه است که فتوای جهادی شجاعانه اش محور اصلی وحدت ملت عراق بود و روحیه فداکاری را در ملت عراق زنده کرد و همه امیدهای دشمنان برای شکست را نقش برآب ساخت و جهان را حیرت زده کرد.

افتخار به آزادی موصل افتخار به بازپس گیری حاکمیت ارضی است، موضوعی که از اصول ثابت ملی است که تحت هیچ شرایطی نباید از آن کوتاه آمد و با هر هزینه ای که شده باید برای آن کوشید. همچنین افتخار به اراده آزاد ملت عراق و قهرمانی فرزندانش است که شرافت آزادی و شکست تروریسم و شر در جنگی بر سر مرگ و زندگی و کم نظیر در جهان متعلق به آنان است.

لازم است از مواضع همه کشورهایی که در کنار عراق ایستادند و در رأس آنها جمهوری اسلامی ایران تقدیر کنیم. به همه جهان تأکید می کنیم که عراق از جنگ با داعش و سازندگان آن قدرتمندتر از پیش بیرون آمد و بیش از پیش بر بازسازی خود و آینده فرزندانش  و اصلاح همه مسیرهای غلط در تجربه سیاسی پس از سرنگونی رژیم بعث پافشاری می کند.

به همین مناسبت از دولت و نیروهای سیاسی می خواهیم که اعتبارات و منافع خصوصی را کنار گذارد و برای یکپارچگی دربرابر چالش های مختلف و برداشتن آثار جنگ و ویرانی و رنج آوارگان و تقویت مسالمت اجتماعی و اجرای اصلاحات واقعی و زمینه چینی برای انتخابات پیش از موعد براساس رهنمودهای مرجعیت و تحقق مطالبات ملت که همچنان منتظر چیدن میوه تظاهرات خویش هستند تلاش کند.

در این روز همچنین فرماندهان پیروزی، شهید ابومهدی المهندس و شهید قاسم سلیمانی را یاد می کنیم که نیروهای استکبار جهانی آنان را به ظلم و دشمنی ترور کردند. از خداوند متعال می خواهیم که روح آنان و دیگر شهدا را غریق رحمت خود سازد. نقش های قهرمانانه ایشان در تحقق بزرگ ترین پیروزی قرن ۲۱ در تاریخ جاودانه خواهد ماند.

به ملت و امتمان و به خانواده های شهدا و مجروحان یادبود این پیروزی را تبریک می گوییم. درود بر قهرمانان ارتش و دستگاه های امنیتی و حشد الشعبی و حشد عشایری. با آرزوی امنیت و صلح همیشگی برای ملت عراق.

مجلس اعلای اسلامی عراق

برچسب ها :
دیدگاه شما


8 × = شانزده