جمعه ۱۴ اردیبهشت ۰۳ - May 3, 2024

آخرین اخبار

پر بیننده ها

کدخبر : 3320
یکشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۹:۰۲

هشدار سید عمار نسبت به وضعیت آوارگان عراقی

سیدعمار حکیم، رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق، نسبت به وضعیت آوارگان عراقی و خطرهای ناشی از عدم بازگشتشان به سکونت‌گاه‌های اصلی‌شان هشدار دادند.

ایشان روز شنبه در نشست «دیوان بغداد» که با حضور نخبگان سیاسی و اجتماعی و علمی عراق انجام شد نسبت به هر گونه تلاش برای تغییرات جمعیتی در عراق هشدار دادند و تأکید کردند که باید با برنامه‌ای مشخص و مدون آوارگان را به سکونت‌گاه‌های اصلی‌شان بازگرداند.

رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق تأکید کردند که آشتی ملی باید در چارچوب قانون اساسی و روند سیاسی کشور باشد و هرگونه تعدیلی بر اساس چارچوب‌هایی انجام شود که در قانون پیش‌بینی شده است.

ایشان تأکید کردند که راه حل مشکلات امنیتی و مبارزه با تروریسم فقط از راه اقدامات امنیتی ممکن نیست و باید به مجموعه‌ای از راه‌حل‌های هم‌زمان سیاسی و اجتماعی و اقتصادی فکر کرد و راه حلی جامع برای مسائل یافت و افزودند که پیروزی نظامی پیروزی نهایی نیست و باید با تغییر نظام آموزشی اعتدال و رواداری را میان ملت عراق و نسل‌های تازه رواج داد.

ایشان از مقامات امریکایی خواستند که آشکارا نسبت به پیروزی‌های نیروهای داوطلب مردمی و عشایر و ارتش عراق موضع بگیرند و افزودند که این نیروها اموال عمومی و کرامت شهروندان را لحاظ می‌کنند و زمین‌های عراق را از چنگ تروریست‌ها پاک می‌کنند.

2

برچسب ها :
دیدگاه شما


هشت + = 9