شنبه ۱۵ اردیبهشت ۰۳ - May 4, 2024

آخرین اخبار

پر بیننده ها

کدخبر : 441
چهارشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۰

نخست وزیر کویت: برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس مروج خشونت در منطقه‌اند

خبرگزاری 'د.پ.آ'ی آلمان روز سه شنبه در گزارشی از کویت به نقل از نخست وزیر این کشور، از وجود اختلاف در میان اعضای شورای همکاری خلیج فارس خبر داد و آن را موجب بروز تنش و بحران در منطقه دانست.

خبرگزاری ‘د.پ.آ’ی آلمان روز سه شنبه در گزارشی از کویت به نقل از نخست وزیر این کشور، از وجود اختلاف در میان اعضای شورای همکاری خلیج فارس خبر داد و آن را موجب بروز تنش و بحران در منطقه دانست.

براساس این گزارش ‘شیخ جابر مبارک الصباح’ روزسه شنبه از نبود وحدت و همدلی میان اعضای شورای همکاری خلیج فارس خبر داد و افزود: این مسئله منشاء بحران هایی است که امروزه منطقه با آن دست به گریبان است، لذا منافع مشترک ایجاب می کند تا کشورهای عضو این شورا هرچه زودتر به توافق برسند.
وی در یک کنفرانس خبری در کویت در عین حال وجوه اشتراک میان اعضای شورا را بیش از وجوه افتراق آنها که در یک خانواده امری طبیعی است، خواند و افزود: کویت همواره برای نزدیک کردن دیدگاه کشورهای عضو شورا به همدیگر تلاش زیادی کرد و البته تاکنون به نتایج خوبی نیز دست یافت.
شیخ جابر مبارک الصباح بدون نام بردن از کشوری افزود: برخی کشورها منافع خود را در از بین بردن ثبات و وحدت میان اعضای این شورا می بینند و معتقدند با صدور مشکلاتشان به خارج از مرزهای خود، می توانند بهتر در امان بمانند.
وی افزود: برخی کشورها نیز از پرونده های منطقه ای به نحوی استفاده می کنند تا بتوانند رابطه خود را به دیگر کشورهای جهان حفظ کنند.
نخست وزیر کویت گفت: همین کشورها حتی سعی می کنند با وارونه جلوه دادن تحولات سیاسی بر نفوذشان در منطقه بیافزایند، لذا با تمسک به ترویج خشونت، در تلاشند به گونه ای دیگران را هم گرفتار سازند غافل از اینکه آتش این خشونت ها و اختلاف اندازی دامن خودشان را هم خواهد گرفت.

14

برچسب ها :
دیدگاه شما


− 2 = هفت