دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۰۳ - April 29, 2024

آخرین اخبار

کدخبر : 239
شنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۳ - ۸:۲۰

قبانچی: چهار هزار رزمنده، آماده پاکسازی استان نینوا از لوث وجود تروریست ها هستند

سید صدرالدین قبانجی گفت: آمادگی حقیقی برای آزادسازی استان نینوا وجود دارد و نزدیک به 4500 رزمنده آماده اند تا گروه های تروریستی داعش را از این استان بیرون برانند.

سید صدرالدین قبانجی گفت: آمادگی حقیقی برای آزادسازی استان نینوا وجود دارد و نزدیک به ۴۵۰۰ رزمنده آماده اند تا گروه های تروریستی داعش را از این استان بیرون برانند.
به گزارش فرات نیوز؛ قبانجی که در خلال خطبه های سیاسی نماز جمعه ی نجف- در حسینیه ی فاطمیة الکبری – سخنرانی می کرد، گفت: ضروری است بحران جاری نفتی بین بغداد و اربیل که بسیار به درازا کشیده است مرتفع گردد چرا که این مساله یک ضرورت ملی است.
وی گفت: پیروزی هایی که در جرف النصر به دست آمد و به فضل خدا در نینوا نیز کسب خواهد شد از برکات ماه محرم الحرام است. امروز ۴۵۰۰ رزمنده آماده اند تا نخستین سیلی را در استان نینوا به داعش بزنند و خاک این استان را از لوث وجود آنان پاک گردانند.
قبانجی با استقبال از سفر رئیس جمهور عراق- فواد معصوم- به عربستان سعودی و گوش سپردن به ارشادات مرجعیت دینی گفت: نقش مرجعیت که دارای چشم انداز درست است- و همگان به آن اعتراف دارند- بسیار گرانقدر می باشد.
وی گفت: مسئولان سعودی نیز تاکید کردند که رهنمودهای مرجعیت در مواجهه با بحران ها رهنمودهایی کاملا صحیح و کارآمد است.
خطیب جمعه ی نجف در محور دیگری از سخنان خود تصریح کرد: بحران نفتی و مالی بین حکومت مرکزی و اقلیم خودگردان کردستان، مدت زیادی است به درازا کشیده و بدون راه حل باقی مانده است. ما تاکید می کنیم که راه حل صحیح فقط و فقط گفتگو است و این همان چیزی است که دولت کنونی روند آن را آغاز کرده است. وی تاکید کرد که حل این بحران، ضرورتی ملی است و خواسته ی مرجعیت نیز همین است.
قبانجی اقدام نخست وزیر عراق مبنی بر برکناری تعدادی از فرماندهان نظامی را ستود و تاکید کرد: این اقدام، گامی ضروری در راستای پاکسازی و بازسازی موسسات نظامی می باشد.
وی خاطرنشان کرد: خساراتی که به عراقِ نوپا از خیانت برخی از فرماندهان نظامی وارد شد بسیار سنگین بود.
قبانجی همچنین اقدام نخست وزیر- حیدرالعبادی- در به راه انداختن کمپین مبارزه با فساد اداری و مالی- که پیش تر وعده ی آن را داده بود- را اقدامی ارزشمند توصیف کرد. وی تاکید کرد: این کمپین، گامی در راه درست است و عراق باید از این وبای کشنده که سالیان درازی از آن رنج می برده و موجب خسارت ۸۴ میلیارد دیناری کشور شده است رهایی یابد.
امام جمعه ی نجف در بخش دیگری از سخنان خود به مساله ی نصب چادرهایی برای آوارگان در مسیر(یاحسین) بین نجف و کربلا پرداخت و از کمیته ی رسیدگی به امور آوارگان در شورای استانداری نجف به خاطر تلاش های انجام شده و بررسی بحران اسکان آوارگان در خلال زیارت اربعین تشکر کرد.
قبانجی از سوی دیگر تاکید کرد: امروز، جهان شاهد تحولاتی در زمینه ی گرایش به اعتدال است. ما می بینیم که خط تکفیری گری شکسته و نقطه ی آغاز آن از عربستان است. مسئولان سعودی اعلام کرده اند که کمپینی علیه تکفیری گری به راه انداخته اند و در اندیشه ی تصحیح روش های تدریس و محتوای کتب درسی هستند. عربستان در شرایط کنونی صداهایی را که در برخی شبکه های ماهواره ای دعوت به کشتار و شکنجه ی شیعیان می کنند مورد پیگرد قرار می دهد.
وی افزود: اردن ۵ هزار عالم دینی را برای ایجاد کمپینی علیه تکفیری گری آماده نموده و شیخ الازهر اعلام کرده است برای کنفرانسی جهانی با عنوان مبارزه با تکفیری گری و ترویج اعتدال آماده هستیم.
وی ادامه داد: رژیم بحرین همچنان به سیاست طرد، سرکوب و تبعید علیه ملتش ادامه می دهد. امروز نیز تلاش می کند تا زنان را با کودکانشان بازداشت کند. این در حالی است که جهان به سوی دموکراسی و آزادی بیان در حرکت است.
قبانجی در پایان گفت: ای ملت بحرین! سفارش ما به شما شکیبایی است، این آخرین نفس های رژیم بحرین است و نصرت الهی در راه است.

15

برچسب ها :
دیدگاه شما


نُه × 5 =