پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۰۳ - May 2, 2024

آخرین اخبار

پر بیننده ها

کدخبر : 3109
شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۹:۲۴

سیدعمار حکیم: نقش استشاری ایران داوطلبان مردمی را نیروهای نظامی شاخص تبدیل کرد

سیدعمار حکیم، رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق، از نیروهای نظامی و داوطلبان مردمی خواستند که با آگاهی و هشیاری کامل عمل کنند و خود را برای دشوارترین شرایط آماده کنند و هشدار دادند که دشمن می‌داند که پروژه‌اش در تکریت و موصل به خاک سپرده خواهد شد و با پیروزی نیروهای عراقی در این جنگ‌ها داعش و وحشیان آن به زباله‌دان تاریخ خواهند افتاد.

رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق در نشست هفتگی خود که با حضور اقشار گوناگون مردم عراق در دفتر مجلس اعلای اسلامی عراق برگزار می‌شود خواستار دقت شدید در جداکردن تروریست‌ها از شهروندان عادی در روند جنگ شدند و از نیروهای عراقی خواستند که تصویری درخشان از پیروزی در برجای گذارند و از هرگونه رفتار انتقامی خودداری کنند.

ایشان فتوای مرجعیت اعلای شیعه را نعمت بزرگ الاهی دانستند و تأکید کردند که آن‌چه در کشور و میدان‌های جنگ می‌گذرد نه صرفا یک حادثه نظامی که ایستادن در برابر پروژه ای است که شیطان آن را طراحی کرد و این خداوند بود که به یاری ملت عراق آمد و تا نقشه شوم شیطان نقش برآب شود.

رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق تأکید کردند که   فتوای مرجعیت دینی و نیروهای داوطلب مردمی و مشاوره جمهوری اسلامی ایران باعث شد که نیروهای داوطلب مردمی که خودبه خود شکل گرفته بودند به مجاهدانی تبدیل شوند که در کنار دیگر نیروها بیشترین سهم را در جبهه‌های جنگ داشته باشند و کنترل اوضاع را به دست بگیرند.

 

ایشان در بخش دیگری از سخنان خود تأکید کردند که شرایط کنونی کشور ایجاب می‌کند که با تلاش و جدیت برای تشکیل شورای عالی عشایر تلاش کنیم و افزودند که این شورا نقشی مهم و محوری در تقویت پیوندهای ملی در کشور خواهد داشت زیرا عشایر نشان داده‌اند که با وجود اختلافات داخلی گنجینه ملی ما هستند و سازوکارهای بسیار و مؤثری در فضای اجتماعی و سیاسی کشور دارند و می‌توانند تغییرات اساسی ایجاد کنند.

سیدعمار حکیم تأکید کردند که نباید اجازه که این شورا تابع سیاست‌های خاص حزبی قرار گیرد و تأکید کردند که این شورا نقش مهمی در حل مشکلات کشور خواهد داشت.

3

برچسب ها :
دیدگاه شما


6 × = شش