سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۰۳ - May 14, 2024

آخرین اخبار

پر بیننده ها

کدخبر : 4861
یکشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۸:۱۳

سیدعمار حکیم: سیاستمداری که بفهمد اظهارات طایفه‌ای گوش شنوایی ندارد گفتمان خود را عوض می کند

سیدعمار حکیم، رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق، تأکید کرد که لازمه حل مسائل عراق یافتن راه حل برای مشکلات امنیتی و اجتماعی و پایه‌گذاری دولت نهادها و نگاه استراتژیک در روابط بین المللی و منطقه ای بر اساس مصالح عراق است.

ایشان روز شنبه در نشست هفتگی دیوان بغداد که با حضور شخصیت‌های اجتماعی و نخبگان آکادمیک و فعالان مدنی در دفتر رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق برگزار می‌شود تأکید کردند که باید استراتژی امنیتی به دور از بداهه‌پردازی طراحی شود که در آن اولولیت‌ها مشخص باشد و نیروهای پاکدست مدیریت را بر عهده داشته باشند و نوعی تکامل نقش‌ها میان نیروهای مسلح و ارتش و پلیس و نیروهای امنیتی و داوطلبان مردمی و عشایر و پیشمرگ‌ها باشد.

رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق افزود که سیاستمداری که ببیند اظهارات طایفه‌ای گوش شنوایی ندارد مجبور می‌شود گفتمان خود را تغییر دهد و وجود کسانی که مسائل طایفه‌ای را ابزاری برای مکاسب سیاسی کرده‌اند را مایه تأسف دانست.

ایشان تأکید کرد که باید هم‌پای فعالیت امنیتی برای نابود کردن تروریست‌ها پروژه‌ای سیاسی که برای همگان اطمینان بخش باشد پیش گرفت و به فکر داد و ستد عادلانه با کسانی بود که در میهن با ما شریک‌اند.

سیدعمار حکیم هم‌چنین خواستار یافتن راه حل اساسی برای بحران آوارگان و تلاش مجدانه برای بازگرداندنشان به سرزمین‌هاشان شد.

1

برچسب ها :
دیدگاه شما


× 4 = بیست