سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۰۳ - May 14, 2024

آخرین اخبار

پر بیننده ها

کدخبر : 4876
یکشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۸:۱۵

سیدعمار حکیم: باید استراتژی روشن امنیتی داشته باشیم

سیدعمار حکیم، رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق، در سومین نشست پایبندی به میهن که برای حمایت از نیروهای امنیتی و داوطلبان مردمی برگزار شد تأکید کرد که لازمه ایستادگی در برابر تهدید امنیتی نگاهی استراتژیک و تعیین اولویت‌ها و نقشه‌راه است.

رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق تأکید کرد که باید در چارچوب قانون اساسی دست به یک مصالحه تاریخی جامع بزنیم که مایه اطمینان خاطر همه نیروها و طیف‌های کشور باشد و همه باید به این فکر کنند که چه چیزی به شرکای خود در میهن بدهند و نه این‌که چه چیزی بگیرند و در نتیجه همه سربلند از آشتی ملی بیرون آیند.

سیدعمار حکیم تأکید کرد که این آشتی ملی باید با تضمین‌های واقعی برای ثبات و امنیت و وفاداری به روند سیاسی کشور و پیوند ملی همراه باشد و افزود که در این مسیر هم باید گام‌هایی در قانون‌گذاری برداشته شود هم گام‌هایی اجرایی م گام‌هایی قضایی و هم‌ گام‌هایی که نیروهای مدنی و سیاسی و رسانه‌ها باید بردارند.

ایشان خواستار یافتن راه حل واقعی برای مسئله آوارگان و برداشتن موانع بازگشت آنان به سکونتگاه‌هایشان شدند و تأکید کردند که باید هم‌پای آزادسازی مناطق آن ها را مواد منفجره و بمب‌ها پاکسازی کرد تا مردم بتوانند به خانه‌هاشان بازگردند.

2

برچسب ها :
دیدگاه شما


9 × = هفتاد دو