یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۰۳ - May 5, 2024

آخرین اخبار

پر بیننده ها

کدخبر : 3548
دوشنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۴ - ۶:۳۳

سیدعمار حکیم: ایران اولین کشوری است که بدون جنگ از بند هفتم سازمان ملل خارج می‌شود

سیدعمار حکیم، رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق، خواستار رسیده به پروژه‌ای سیاسی شدند که مایه اطمینان خاطر همه طیف‌های ملت باشد و افزودند که پیروزی‌های نظامی باید همراه با گام‌های سیاسی باشد.

رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق در نشست ماهانه دیوان بغداد که با حضور نخبگان و روزنامه‌نگاران و اصحاب رسانه در دفتر رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق برگزار شد تأکید کردند که پناه بردن هر گروه عراقی به طرفی خارج مانع اتحاد در کشور می‌شود و هرگونه همکاری و هم‌پیمانی با کشورهای خارجی باید بر پایه مصالح ملی صورت گیرد و افزودند که عراق نمی‌تواند در بازی محورهای منطقه‌ای وارد شود و باید نقش پل ارتباطی میان محورها را بازی کند.

سیدعمار حکیم اظهار داشتند که در دیدار با مقامات کشورهای خارجی متوجه شگفتی آنان از پیروزی‌های نیروهای ارتش و پلیس و داوطلبان مردمی و عشایر در جنگ با داعش شده‌اند و افزودند که باید از این پیروزی‌های استفاده کرد و به آن بالید.

ایشان تأکید کردند که در بازدید از منطقه تکریت پس از آزادسازی به دست نیروهای ارتش متوجه نظم و انضباط عالی در این شهر شده‌اند و خواستار برخورد منصفانه با نیروهای داوطلب مردمی شدند.

رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق با اشاره به تحولات منطقه‌ای بر ضرورت پایان یافتن هرچه سریع‌تر جنگ در یمن شدند و از نیروهای ملی یمن خواستند که با نشستن پشت میز مذاکره ضمن حفظ تعادل سیاسی در کشور امنیت وث بات را به آن بازگردانند.

سیدعمار حکیم هم‌چنین با اشاره به بیانیه اخیر هسته‌ای کشورهای ۵+۱ و ایران بر اهمیت پشتکار و بردباری طرف ایرانی در مذاکرات تأکید کردند و دیپلماسی ایرانی را یک مکتب دانستند و توافق به دست آمده را تحولی تاریخی در منطقه خواندند و افزودند که اگر بر اساس این توافق تحریم‌های جمهوری اسلامی ایران با قطع‌نامه شورای امنیت حل شود ایران نخستین کشوری خواهد بود که بدون جنگ از مفاد بند هفتم منشور سازمان ملل خارج می‌شود.

دیدگاه شما


هفت × = 21