یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۰۳ - May 19, 2024

آخرین اخبار

پر بیننده ها

کدخبر : 8024
چهارشنبه ۲ تیر ۱۳۹۵ - ۷:۳۱

سخنگوی نیروهای داوطلب مردمی: عملیات جنوب موصل تا پیروزی کامل ادامه دارد

سخنگوی نیروهای داوطلب مردمی عراق با تاکید بر اینکه عملیات آزادسازی مناطق شمال صلاح الدین و جنوب موصل تا رسیدن به پیروزی نهایی ادامه دارد، گفت: بسیج مردمی منتظر دستور حیدر العبادی، فرمانده کل نیروهای مسلح برای حضور در این عملیات است.

 «یوسف الکلابی»، سخنگوی امنیتی نیروهای داوطلب مردمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بغداد تاکید کرد که عملیات نظامی برای آزادسازی ناحیه قیاره در جنوب موصل و شرقاط در شمال صلاح‌الدین تا آزادی کامل این ۲ منطقه راهبردی از وجود داعش ادامه خواهد داشت.

وی افزود: نیروها و تجهیزات نظامی جدیدی برای مشارکت در این عملیات رسیده است و طی ساعات آینده بشارت‌هایی برای پیروزی‌های جدید وجود خواهد داشت.

الکلابی درباره امکان حضور نیروهای بسیج مردمی در آزادسازی مناطق جنوب موصل گفت: بسیج مردمی نهادی نظامی وابسته به حیدر العبادی، فرماندهی کل نیروهای مسلح است و اگر دستوری برای حضور  نیروهای ما در جنوب موصل صادر شود ما در آمادگی کامل در کنار تشکیلات مختلف نیروهای امنیتی در این مناطق خواهیم بود.

سخنگوی نیروهای داوطلب مردمی عراق درباره عملیات نظامی در فلوجه در استان الانبار در غرب عراق نیز گفت: آزادی فلوجه تقریبا قطعی شده و هم اینک آنجا منطقه ای است که کاملا از لحاظ نظامی سقوط کرده و در چنگ نیروهای امنیتی است.

وی تاکید کرد: نبرد فلوجه با نبردهای شمال صلاح الدین فرق می کند چون فلوجه از مهم ترین پایگاه های داعش و مقر اصلی آن است و آزادسازی آن به معنای جدا شدن سر افعی است.

سخنگوی نیروهای داوطلب مردمی عراق درباره همزمانی عملیات نظامی در سه استان عراق گفت: نیروهای بسیج مردمی و ارتش عراق با شایستگی و سلسله پیروزی‌های خود ثابت کردند که از قدرت بالایی برای سرکوب داعش و پایان دادن به حضور این تروریست‌ها در بیش از یک استان برخوردارند.

شنبه گذشته ساعاتی پس از اعلام آزادی فلوجه، خالد العبیدی، وزیر دفاع عراق از آغاز عملیات آزادسازی استان صلاح الدین از شنبه خبر داد.

وزیر دفاع عراق اعلام کرد نیروهای این کشور در نخستین مرحله در نظر دارند منطقه القیاره و بخش شرقاط در شمال استان صلاح الدین را از دست داعش آزاد کنند.

برچسب ها :
دیدگاه شما


شش − = 1