جمعه ۷ اردیبهشت ۰۳ - April 26, 2024

آخرین اخبار

کدخبر : 235
شنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۳ - ۸:۱۷

سازمان ملل: داعش دست به جنایات جنگی زده است

سازمان ملل متحد در گزارشی گروه تروریستی داعش را به ارتکاب جنایت جنگی علیه غیرنظامیانی که در شهرهای تحت کنترل آن گروه زندگی می کنند، متهم کرد.

سازمان ملل متحد در گزارشی گروه تروریستی داعش را به ارتکاب جنایت جنگی علیه غیرنظامیانی که در شهرهای تحت کنترل آن گروه زندگی می کنند، متهم کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از ‘بی بی سی’، در این گزارش که براساس مصاحبه با بیش از ۳۰۰شاهد عینی و توسط بازرسان حقوق بشر سازمان ملل تهیه شده، داعش به استفاده ‘بیش از حد از خشونت’ علیه غیرنظامیان متهم شده است.
در این گزارش همچنین آمده است که داعش گروهی سازمان یافته است که برای دستیابی به اهداف دراز مدت خود به خشونت و تحمیل قوانین به مردم دست می زند.
برپایه این گزارش، انگشتان مردان سیگاری بریده و زنان دندانپزشکی که مردان را درمان می کردند، در ملا عام گردن زده می شوند.
این گزارش که با عنوان ‘قوانین ترور: زندگی تحت حکومت گروه دولت اسلامی در سوریه’ منتشر شده، اولین گزارشی است که سازمان ملل از نزدیک به بررسی تاکتیک هایی که توسط گروه داعش استفاده می شود، پرداخته است.
بازرسان حقوق بشر سازمان ملل برای تهیه این گزارش همچنین از عکس ها و فیلم های ویدیویی که توسط خود این گروه منتشر شده، استفاده کرده اند.
براساس این گزارش، اعدام در ملا عام و به نمایش گذاشتن اجساد کشته شدگان به امری عادی در مناطق تحت کنترل این گروه تبدیل شده است.
در این گزارش همچنین آمده است که جامعه بین المللی تهدیدی که این گروه بر ثبات منطقه دارد را ناچیز شمرده و شکست در یافتن راه حلی سیاسی برای بحران سوریه به خلا خطرناکی منجر شده که توسط این گروه پر شده است.

13

 

برچسب ها :
دیدگاه شما


× دو = 12