چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۰۳ - May 1, 2024

آخرین اخبار

پر بیننده ها

کدخبر : 1137
چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۹:۴۸

دیدار رئیس مجلس عراق با سیدعمار حکیم

رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق، بر ضرورت تسریع در تصویب قوانین مهم به خصوص در زمینه قانون‌مند کردن نیروهای داوطلب مردمی تأکید کردند

سیدعمار حکیم، رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق، بر ضرورت تسریع در تصویب قوانین مهم به خصوص در زمینه قانون‌مند کردن نیروهای داوطلب مردمی تأکید کردند و عملکرد این گروه‌ها را فوق‌العاده توصیف کردند و خواستار جلوگیری از حملات رسانه‌ای و شایعه‌سازی درباره این گروه‌ها شدند.
رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق روز یکشنبه در دیدار با اسامه النجیفی، رئیس مجلس عراق، تأکید کردند که باید عملیات آزادسازی خاک عراق تا نابودی کامل داعش در عراق ادامه یابد و خواستار تقویت روابط نیروهای سیاسی و همکاری دائم آن‌ها شدند.
در این دیدار که در دفتر رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق برگزار شد، سیدعمار حکیم تأکید کردند که مسئله امنیت دغدغه اصلی همه مردم عراق است و باید با تصویب قوانین لازم حضور نیروهای داوطلب مردمی و عشایر مسلح را در چارچوب قوانین جای دهیم.
سلیم الجبوری، رئیس مجلس عراق، نیز در این دیدار تأکید کرد که موضوع امنیت دست به دست هم دادن همه نیروهای سیاسی را لازم می‌آورد و همه باید پشتیبان نیروهای امنیتی کشور در جنگ با تروریست‌ها باشند.
او دیدار خود با سیدعمار حکیم را در راستای تماس‌های لازم و ضروری با تصمیم‌گیران اصلی در عراق عنوان کرد و افزود که ایشان همیشه ایده‌ها و آراء مهمی مطرح می‌کنند و حضوری فعال در فضای سیاسی کشور دارند.
الجبوری اصلاحات سیاسی را بخشی مهم از اصلاح وضعیت امنیتی کشور دانست و بر ضرورت اجرای تعهدات در زمان لازم تأکید کرد و گفت‌وگوی پایدار را عامل اعتمادسازی و نزدیک کردن دیدگاه‌های سیاسی دانست.
او همچنین تأکید کرد که در سفر آتی‌اش به جمهوری اسلامی ایران با مقامات ایرانی موضوع کمک‌های ایران به نیروهای عراقی در جنگ با تروریسم را بررسی خواهد کرد.

دیدگاه شما


× 2 = ده