یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۰۳ - May 5, 2024

آخرین اخبار

پر بیننده ها

کدخبر : 3505
شنبه ۱۵ فروردین ۱۳۹۴ - ۹:۵۲

تأکید سیدعمار حکیم بر تشکیل شورای عالی سیاست‌گذاری کردهای فیلی

سیدعمار حکیم، رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق، ضمن پیشنهاد تأسیس شورای سیاست‌گذاری کردهای فیلی تأکید کردند که وظیفه مجلس هماهنگی سیاست‌ها و پیگیری حقوق و حمایت از گام‌هایی است که در راستای حمایت از حقوق ملت برداشته می شود.

ایشان روز جمعه در کنفرانس سالانه احیای میراث شهدای کرد فیلی در عراق که با حضور مسئولان بلندپایه کشور از جمله رئیس دستگاه قضایی عراق در دفتر مجلس اعلای اسلامی عراق برگزار شد، بر ضرورت تشکیل شورای سیاست‌گذاری کردهای فیلی با حضور نمایندگان احزاب سیاسی و نهادهای اجتماعی و نمایندگان نهادهای مربوط به امور کردهای فیلی تأکید کردند و برای هرگونه حمایت از تشکیل این شورا ابراز آمادگی نمودند و تأکید کردند که حمایت از حقوق کردهای فیلی امتداد سیاست‌های مرحوم آیت الله عظمی سید محسن حکیم در حمایت از کردهای فیلی است.

رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق همچنین خواستار تشکیل مرکز ملی حفظ و نگه‌داری آثار شهدا و مستندسازی آن‌ها و ضبط و نگه‌داری خاطرات شفاهی شدند و تأکید کردند که جنایت بزرگ نسل‌کشی کردهای فیلی جنایتی علیه بشریت بود که طی آن یک قومیت اصیل در عراق از زادگاه خود بیرون انداخته شده و در هویتشان دست برده شد و امروز باید حقوق این قومیت را حفظ کنیم.

ایشان در بخش دیگری از سخنانشان از رزمندگان عراقی خواستند که در مناطق آزادشده از چنگ تروریست‌های داعش نظم و انضباط را رعایت کنند و به قوانین احترام گذارند و به اموال عمومی و خصوص دست درازی نکنند و تأکید کردند که پیروزی در تکریت نشان داد که ملت عراق توان پیروزی را دارند به شرطی که به خود ایمان بیاورند و عزم خود را جزم کنند.

سیدعمار حکیم خواستار پیش گرفتن سیاست تعادل و توازن داخلی و خارجی در عراق شدند و تأکید کردند که عراق نباید به محورهای منطقه ای بپیوندد و موضوع ملت و میهن مبحث محوری همه طیف‌ها در عراق باشد.

1

برچسب ها :
دیدگاه شما


8 − هفت =