یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۰۳ - May 19, 2024

آخرین اخبار

پر بیننده ها

کدخبر : 7153
سه شنبه ۵ آبان ۱۳۹۴ - ۹:۱۷

احتمال خروج برخی کشورها از ائتلاف بین‌المللی و پیوستن به ائتلاف چهارجانبه ضدداعش

نماینده پارلمان عراق با تاکید بر ادامه تخلفات ائتلاف بین‌المللی به سرکردگی آمریکا و کمک به تروریست‌های داعش در عراق، از احتمال پیوستن برخی کشورهای عضو ائتلاف بین‌المللی به ائتلاف چهارجانبه ضدداعش خبر داد.

نماینده پارلمان عراق با تاکید بر ادامه تخلفات ائتلاف بین‌المللی به سرکردگی آمریکا و کمک به تروریست‌های داعش در عراق، از احتمال پیوستن برخی کشورهای عضو ائتلاف بین‌المللی به ائتلاف چهارجانبه ضدداعش خبر داد.

«کامل الزیدی» نماینده ائتلاف دولت قانون در پارلمان عراق در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بغداد با اشاره به اینکه تخلفات نیروهای ائتلاف بین‌المللی در عراق ادامه دارد، گفت: ائتلاف بین‌المللی به سرکردگی آمریکا در عراق همچنان با هواپیماهای خود برای عناصر گروهک تروریستی داعش کمک‌ها و تجهیزات نظامی ارسال می‌کند.

وی افزود: بر این اساس بی‌اعتمادی ما به ائتلاف بین‌المللی به حق است و اینکه ما باید درپی شریک راهبردی جدید باشیم و آن شریک می‌تواند ائتلاف چهارجانبه باشد.

الزیدی گفت: احتمالا کشورهایی از ائتلاف بین‌المللی به فرماندهی آمریکا خارج شده و به ائتلاف چهارجانبه که اعتبار و حسن نیت خود را در حملات تاثیرگذارش علیه مواضع داعش نشان داده است، بپیوندند.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شد که در پی پیروزی‌های چشمگیر بسیج مردمی و نیروهای امنیتی عراق، آمریکا و کشورهای عضو ائتلاف مواضع خود را در قبال بسیج مردمی تغییر بدهد، اما تاکنون تاثیر قابل توجهی بر ائتلاف بین‌المللی نداشته و این ائتلاف همچنان نیروهای بسیج مردمی و رزمندگان قهرمان ما را که در عرصه نبرد در صلاح الدین و الانبار حضور دارند با اتهام‌های پراکنده روبرو می‌کند.

نماینده پارلمان عراق گفت: ائتلاف بین‌المللی و آمریکا به این قضیه اعتراف دارند که نیروهای بسیج مردمی و نیروهای مسلح عراق قدرت تاثیرگذار در عرصه نبرد با داعش هستند اما همچنان برخورد منفی با این نیروها دارند.

الزیدی گفت: ما نیازی نداریم آمریکا بخواهد بسیج مردمی عراق را تایید کند اما نیروهای عراق و ملت عراق باید به این مسئله قانع شوند که آمریکا و دیگر اعضای ائتلاف بین‌المللی برای سرکوب داعش و تروریسم در عراق حسن نیت دارند.

نماینده پارلمان عراق گفت: هر زمان که نیروهای عراقی در منطقه‌ای مشخص در عراق پیشروی کرده و به حضور داعش در آن منطقه پایان داد‌ه‌اند، ما شاهد هستیم که ائتلاف بین‌المللی اطلاعاتی جدید و کمک‌های لجستیک در اختیار تروریست‌ها قرار می‌دهد.

برچسب ها :
دیدگاه شما


یک − = 0