دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۰۳ - May 13, 2024

آخرین اخبار

پر بیننده ها

کدخبر : 5363
یکشنبه ۷ تیر ۱۳۹۴ - ۶:۳۰

نماینده حضرت آیت الله سیستانی : فرماندهان نظامی به روش های سنتی اعتماد ننمایند

شیخ مهدی کربلایی ضمن تاکید بر اهتمام نسبت به وضعیت مجروحان جنگی گفت: مراقبت از جان سربازان ارتش و داوطلبین مردمی در عملیات های نظامی باید اولویت اصلی فرماندهان باشد.

شیخ مهدی کربلایی ضمن تاکید بر اهتمام نسبت به وضعیت مجروحان جنگی گفت: مراقبت از جان سربازان ارتش و داوطلبین مردمی در عملیات های نظامی باید اولویت اصلی فرماندهان باشد.

به گزارش شفقنا از فرات نیوز؛نماینده حضرت آیت الله العظمی سیستانی که خطبه های نماز جمعه کربلا را در حرم مطهر امام حسین(ع) ایراد می کرد گفت: در شرایطی که نیروهای مسلح و مردمی پیشرفت چشمگیری را در جبهه های جنگ علیه داعش تروریست کسب کرده اند و شاخصه های آمادگی این نیروها روز به روز افزایش پیدا می کند مناطق تحت اشغال در استان صلاح الدین شاهد درگیری های شدید خیابانی برای بازپس گیری شهرها و مناطق از چنگال دشمن تروریست است.

وی افزود: تروریست ها تلاش می کنند تا توسط اشخاص انتحاری خسارت های سنگینی را که متحمل شده اند جبران کنند، این درحالی است که اکثر مناطق بیجی آزاد شده است و کاروان های شهدا و مجروحان- که به خاطر عزت عراق ایثار کردند- به آغوش شهرها باز می گردند.

خطیب جمعه کربلا تاکید کرد: ضروری است که فرماندهان نظامی نهایت هماهنگی در نبرد را داشته باشند و لازم است که در این زمینه از طرح های پیشرفته نظامی استفاده کنند و به روش های سنتی اعتماد ننمایند. به همین دلیل باید به آموزش رزمندگان اهمیت جدی دهند هرچند وقت گیر باشد.

وی در ادامه گفت: حفظ جان شهروندان و نظامیان باید اولویت اصلی فرماندهان باشد و برای هر عملیات باید طرح و برنامه ای دقیق ارائه شود.

کربلایی گفت: انگیزه و یورش نیروهای قهرمان عراقی در جنگ ها، مسئولیت سنگین حفاظت از جان آنها و ارائه راهکار برای پیروزی بر دشمن را از دوش فرماندهان نظامی برنمی دارد.

نماینده آیت الله سیستانی بر ضرورت اهتمام ویژه به مجروحان جنگی نیز تاکید کرد و گفت: این افراد، دلاورانی بودند که در میدان جنگ دچار جراحت شده اند، باید به گونه ای با آنان برخورد شود که ارزش ایثار و فداکاری در راه کشور به آنان منتقل شود.

وی افزود: همزمان که از تلاش گروه های پزشکی برای درمان مجروحان جنگی تقدیر می کنیم باید به شکایت های رسیده مبنی بر عدم توجه مطلوب به مجروحان در برخی بیمارستان ها و مراکز پزشکی نیز اشاره کنیم.

کربلایی خطاب به پزشکان عراقی گفت: شما باید نهایت توان خود را برای مراقبت و درمان مجروحان به کار گیرید چرا که این مساله وظیفه شرعی و اخلاقی شماست. بیمارستان ها هم باید تمامی امکانات را برای بهبود این دلاورمردان در اختیار شما بگذارند حتی اگر ضرورت داشته باشد آنها باید برای درمان به کشورهای پیشرفته اعزام شوند.

نماینده آیت الله سیستانی در ادامه از توانگران عراقی خواست تا به خانواده های مجروحان و شهدا کمک کنند و از ثروت خود در راستای بهبود زخمی ها استفاده کنند.

کربلایی در محور پایانی سخنان خود به شرایط پیچیده کنونی عراق اشاره کرد و گفت: در حال حاضر مراقبت از نسل جوان و نوجوان باید یکی از دغدغه های اصلی مردم و مسئولین باشد تا راه پیشرفت را طی کنند. متاسفانه در برهه کنونی شاهد ترویج برخی پدیده های منفی و زیانبار همچون گسترش استفاده از قلیان و اعتیاد به اینترنت می باشیم.

وی افزود: این قشر ستون جامعه هستند و انرژی آنان باید صرف توسعه و پیشرفت کشور شود، موسسات و سازمان های فرهنگی مسئول باید پاسخگوی نیازهای انان باشند و اوقات فراغت انان را به نحوی مناسب پرنمایند تا از روی آوردن آنان به اقدامات زیانبار اجتناب شود.

5

برچسب ها :
دیدگاه شما


4 × = بیست چهار