شنبه ۱۵ اردیبهشت ۰۳ - May 4, 2024

آخرین اخبار

پر بیننده ها

کدخبر : 13337
یکشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۶:۵۷

مقتدی صدر: تحریم انتخابات، به معنای سپردن عراق به فاسدان است

رهبر جریان صدر عراق ضمن ترغیب همگی به شرکت در انتخابات آتی کشور و انتخاب افراد صالح، درباره تحریم آن هشدار داد.

رهبر جریان صدر عراق ضمن ترغیب همگی به شرکت در انتخابات آتی کشور و انتخاب افراد صالح، درباره تحریم آن هشدار داد.

 به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «مقتدی صدر» رهبر جریان صدر عراق، جمعه (دیروز) طی یادداشتی که پایگاه‌ خبری «موازین نیوز»؛ آن را منتشر کرد، توصیه‌هایی درباره انتخابات آتی این کشور ارائه داد. این انتخابات قرار است ۱۲ می آینده (۲۲ اردیبهشت) در سراسر عراق برگزار شود.

وی خواستار انتخاب افراد صالح و دور کردن فاسدان از قدرت شد و درباره تحریم انتخابات هشدار داد و گفت که با تحریم انتخابات، فاسدان به قدرت می‌رسند.

مقتدی صدر با ترغیب به شرکت در انتخابات خواستار محاکمه فاسدان و بازگشت اموال و دارایی‌ها به ملت شد تا این ملت سربلند باشد.

 رهبر جریان صدر افزود: «اگر با «الحشد» همپیمان می‌شدیم؛ می‌گفتید: با شبه‌نظامیان وقیح ائتلاف کرده‌ایم.اگر با آنها همپیمان نمی‌شدیم، می‌گفتید: مجاهدان را فراموشی کرده‌ایم. اگر با شیعیان همپیمان می‌شدیم می‌گفتید: طائفه‌ای عمل کردیم..اگر نمی‌کردیم؛ می‌گفتید: دشمن است..اگر با اهل سنت ائتلاف می‌کردیم؛ می‌گفتید: وهابی سعودی یا بعثی؛ اگر نمی‌کردیم می‌گفتید: طائفه‌ای..اگر با اقلیت‌های سایر ادیان همپیمان می‌شدیم، می گفتید: بدعت می‌کنیم، اگر نمی کردیم می گفتید: ظالم..اگر با فعالان مدنی ائتلاف می‌کردیم، می‌گفتید دچار انحراف فکری شده‌ایم یا کمونیستیم..اگر نمی‌کردیم، می‌گفتید: افراطی رادیکالی».

وی افزود: اگر با منعطفان با پرونده ایران ائتلاف می‌کردیم، می‌گفتید: صفوی..اگر با منعطفان با عربها همپیمان می‌شدیم می‌گفتید: مزدور..اگر با کسانی که با آمریکا و اشغالگران همسو بودند، همپیمان می‌شدیم، می‌گفتید: به اشغالگری امتیاز داد و خود را فروخت..اگر از این کار پرهیز می‌کردیم، می گفتید: آمریکا عراق را آزاد کرد و تو چیزی جز تخریب عراق و بازگشت بعثی‌ها نمی‌خواهی…اگر با کسی همپیمان نمی‌شدیم می‌گفتید: دیوانه‌ایم…اگر در انتخابات و رقابت‌ها شرکت کنیم می‌گویید: فاسدیم و اگر تحریمش کنیم می‌گویید: موجب نابودی روند سیاسی شده‌ایم!»

وی تصریح کرد: ائتلاف به این معنا نیست که ما شبه‌نظامی، طائفه‌ای، خارجی، مسیحی، ملحد یا کمونیستیم. تمام حرف من این است که ما باید عراقی باشیم و به منافع و مصالح کشور نگاه کنیم تا فرصت برای همه فراهم شود.

رهبر جریان صدر تاکید کرد: هرکس که بخواهد عراق را به فاسدان بفروشد و دست از اصلاح کشور و حب به آن بردارد، انتخابات را می‌تواند تحریم کند. اما کسی خلاف این را بخواهد باید در انتخاب افراد صالح؛ دقیق عمل کند و فاسدان را از قدرت دور کند.تحریم انتخابات موجب لغو آن نخواهد شد بلکه عراق را به فاسدان می‌سپارد.

برچسب ها :
دیدگاه شما


× هفت = 21