- سایت خبری مجلس اعلای اسلامی عراق - http://almejlis.ir -

مقتدی صدر: تحریم انتخابات، به معنای سپردن عراق به فاسدان است

رهبر جریان صدر عراق ضمن ترغیب همگی به شرکت در انتخابات آتی کشور و انتخاب افراد صالح، درباره تحریم آن هشدار داد.

 به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس [1]، «مقتدی صدر» رهبر جریان صدر عراق، جمعه (دیروز) طی یادداشتی که پایگاه‌ خبری «موازین نیوز [2]»؛ آن را منتشر کرد، توصیه‌هایی درباره انتخابات آتی این کشور ارائه داد. این انتخابات قرار است ۱۲ می آینده (۲۲ اردیبهشت) در سراسر عراق برگزار شود.

وی خواستار انتخاب افراد صالح و دور کردن فاسدان از قدرت شد و درباره تحریم انتخابات هشدار داد و گفت که با تحریم انتخابات، فاسدان به قدرت می‌رسند.

مقتدی صدر با ترغیب به شرکت در انتخابات خواستار محاکمه فاسدان و بازگشت اموال و دارایی‌ها به ملت شد تا این ملت سربلند باشد.

 رهبر جریان صدر افزود: «اگر با «الحشد» همپیمان می‌شدیم؛ می‌گفتید: با شبه‌نظامیان وقیح ائتلاف کرده‌ایم.اگر با آنها همپیمان نمی‌شدیم، می‌گفتید: مجاهدان را فراموشی کرده‌ایم. اگر با شیعیان همپیمان می‌شدیم می‌گفتید: طائفه‌ای عمل کردیم..اگر نمی‌کردیم؛ می‌گفتید: دشمن است..اگر با اهل سنت ائتلاف می‌کردیم؛ می‌گفتید: وهابی سعودی یا بعثی؛ اگر نمی‌کردیم می‌گفتید: طائفه‌ای..اگر با اقلیت‌های سایر ادیان همپیمان می‌شدیم، می گفتید: بدعت می‌کنیم، اگر نمی کردیم می گفتید: ظالم..اگر با فعالان مدنی ائتلاف می‌کردیم، می‌گفتید دچار انحراف فکری شده‌ایم یا کمونیستیم..اگر نمی‌کردیم، می‌گفتید: افراطی رادیکالی».

وی افزود: اگر با منعطفان با پرونده ایران ائتلاف می‌کردیم، می‌گفتید: صفوی..اگر با منعطفان با عربها همپیمان می‌شدیم می‌گفتید: مزدور..اگر با کسانی که با آمریکا و اشغالگران همسو بودند، همپیمان می‌شدیم، می‌گفتید: به اشغالگری امتیاز داد و خود را فروخت..اگر از این کار پرهیز می‌کردیم، می گفتید: آمریکا عراق را آزاد کرد و تو چیزی جز تخریب عراق و بازگشت بعثی‌ها نمی‌خواهی…اگر با کسی همپیمان نمی‌شدیم می‌گفتید: دیوانه‌ایم…اگر در انتخابات و رقابت‌ها شرکت کنیم می‌گویید: فاسدیم و اگر تحریمش کنیم می‌گویید: موجب نابودی روند سیاسی شده‌ایم!»

وی تصریح کرد: ائتلاف به این معنا نیست که ما شبه‌نظامی، طائفه‌ای، خارجی، مسیحی، ملحد یا کمونیستیم. تمام حرف من این است که ما باید عراقی باشیم و به منافع و مصالح کشور نگاه کنیم تا فرصت برای همه فراهم شود.

رهبر جریان صدر تاکید کرد: هرکس که بخواهد عراق را به فاسدان بفروشد و دست از اصلاح کشور و حب به آن بردارد، انتخابات را می‌تواند تحریم کند. اما کسی خلاف این را بخواهد باید در انتخاب افراد صالح؛ دقیق عمل کند و فاسدان را از قدرت دور کند.تحریم انتخابات موجب لغو آن نخواهد شد بلکه عراق را به فاسدان می‌سپارد.