شنبه ۲۹ اردیبهشت ۰۳ - May 18, 2024

آخرین اخبار

پر بیننده ها

کدخبر : 3757
یکشنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۴ - ۷:۵۲

اظهارات سیدعمار حکیم درباره دیپلماسی هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران

سیدعمار حکیم، رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق، امتیاز دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران را واقع‌بینی و خودداری از تعیین سقف‌های غیرقابل تحقق دانستند و تأکید کردند که دستگاه دیپلماسی ایران توانست با تنویر افکار عمومی داخلی و خارجی حق ایران در دستیابی به فناوری هسته‌ای را حتا برای مخالفان خارج‌نشین خود به رسمیت بشناساند.

ایشان روز شنبه در نشست ماهانه دیوان بغداد که با حضور نخبگان و فعالان مدنی عراق در دفتر رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق برگزار می شود تأکید کردند که دیپلمات‌های ایرانی ضمن تحرک در چارچوب خط قرمزها از خود انعطاف نشان می‌دادند و این باعث شد که رسیدن به نتیجه ممکن شود و افزودند که تیم دیپلماسی هسته‌ای ایران را باید تیمی منسجم و قدرتمند و توانمند و متخصص دانست.

ایشان تأکید کردند که دیپلماسی ایران توانست تعادلی برقرار کند میان آن‌چه می‌دهد و آن‌چه می‌گیرد و توانست در دشوارترین لحظه که مذاکرات در آستانه بن بست بود راه حلی ابتکاری پیشنهاد کند و روابط گسترده‌ای با طرف مذاکره‌کننده برقرار کند و در حوزه اقتصاد و سرمایه‌گذاری سود ببرد.

رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق در بخش دیگری از سخنانشان تأکید کردند که جنگ یمن مشکلی را حل نخواهند کرد همچنان که حملات رژیم صهیونیستی به غزه و لبنان و حملات امریکا به طالبان نتیجه‌ای جز ویرانی نداشت و افزودند که ساختار مردمی یمن مانع نفوذ نظامی به آن می‌شود و از همین الان روشن است که راه حل نظامی شکست خورده و راهی جز مذاکره پیش رو نیست.

سیدعمار حکیم بر ضرورت تأسیس مؤسسات مطالعاتی و پژوهشی در عراق تأکید کردند و افزودند که این کشور می‌تواند نقشی مهم در نزدیک کردن ایران و عربستان به هم و دفع بسیاری از شرور از منطقه بازی کند و اظهار داشتند که عراق توانست با پیش گرفتن سیاست منسجم خارجی بسیاری از مسائل مهم خود را حل کند.

1

برچسب ها :
دیدگاه شما


+ 7 = ده