دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۰۳ - May 20, 2024

آخرین اخبار

پر بیننده ها

کدخبر : 13356
شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۷:۴۵

آمادگی روسیه برای فروش «اس-۴۰۰» به عراق

سفیر روسیه در بغداد از آمادگی مسکو برای فروش سامانه پدافند هوایی «اس-400» به عراق در صورت درخواست مقامات این کشور، خبر داد.

سفیر روسیه در بغداد از آمادگی مسکو برای فروش سامانه پدافند هوایی «اس-۴۰۰» به عراق در صورت درخواست مقامات این کشور، خبر داد.

 به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ماکسیم ماکسیموف» سفیر روسیه در بغداد اعلام کرد که مسکو حاضر است در صورت درخواست طرف عراقی،به این کشور سامانه پدافند هوایی «اس-۴۰۰» و سلاح‌های دیگر بفروشد.

به نوشته پایگاه خبری شبکه السومریه، ماکسیموف در گفت‌و‌گو با خبرنگاران، گفت: در چارچوب همکاری نظامی و فنی، روسیه مقادیر بسیاری سلاح‌ها و جنگ افزارهای نظامی را به عراق داده که کارایی آن‌ها به خوبی در میادین جنگ علیه داعش مشخص شده است.

او در این باره افزود: بالگردهای «می-۳۵-ام» و «می-۳۵-۲۸ اچ» و جنگنده‌های «سوخو-۲۵» و همچنین موشک‌های ضد تانک «کورنت» از جمله اقلامی است که روسیه در اختیار عراق قرار داده است و گفت‌و‌گوها با عراق در این باره ادامه دارد.

سفیر روسیه در بغداد در ادامه گفت: امیدوارم تا سفارشات جدیدی از سوی عراق برای خرید اسلحه از روسیه، داده شود که سامانه پدافند هوایی «اس-۴۰۰» نیز شامل پیشنهادات ما می‌شود و اگر طرف عراقی درخواستی در این باره بکند ما آن را بررسی می‌کنیم.

وی در خصوص حضور عراق در مذاکرات صلح آستانه نیز گفت: روسیه، ایران و ترکیه در حال بررسی درخواست عراق برای پیوستن این کشور به روند «آستانه» درباره سوریه هستند.

برچسب ها :
دیدگاه شما


+ 1 = سه