- سایت خبری مجلس اعلای اسلامی عراق - http://almejlis.ir -

آمادگی روسیه برای فروش «اس-۴۰۰» به عراق

سفیر روسیه در بغداد از آمادگی مسکو برای فروش سامانه پدافند هوایی «اس-۴۰۰» به عراق در صورت درخواست مقامات این کشور، خبر داد.

 به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس [1]، «ماکسیم ماکسیموف» سفیر روسیه در بغداد اعلام کرد که مسکو حاضر است در صورت درخواست طرف عراقی،به این کشور سامانه پدافند هوایی «اس-۴۰۰» و سلاح‌های دیگر بفروشد.

به نوشته پایگاه خبری شبکه السومریه، ماکسیموف در گفت‌و‌گو با خبرنگاران، گفت: در چارچوب همکاری نظامی و فنی، روسیه مقادیر بسیاری سلاح‌ها و جنگ افزارهای نظامی را به عراق داده که کارایی آن‌ها به خوبی در میادین جنگ علیه داعش مشخص شده است.

او در این باره افزود: بالگردهای «می-۳۵-ام» و «می-۳۵-۲۸ اچ» و جنگنده‌های «سوخو-۲۵» و همچنین موشک‌های ضد تانک «کورنت» از جمله اقلامی است که روسیه در اختیار عراق قرار داده است و گفت‌و‌گوها با عراق در این باره ادامه دارد.

سفیر روسیه در بغداد در ادامه گفت: امیدوارم تا سفارشات جدیدی از سوی عراق برای خرید اسلحه از روسیه، داده شود که سامانه پدافند هوایی «اس-۴۰۰» نیز شامل پیشنهادات ما می‌شود و اگر طرف عراقی درخواستی در این باره بکند ما آن را بررسی می‌کنیم.

وی در خصوص حضور عراق در مذاکرات صلح آستانه نیز گفت: روسیه، ایران و ترکیه در حال بررسی درخواست عراق برای پیوستن این کشور به روند «آستانه» درباره سوریه هستند.