سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۰۳ - May 14, 2024

آخرین اخبار

پر بیننده ها

کدخبر : 6572
شنبه ۱۴ شهریور ۱۳۹۴ - ۷:۱۷

یونیسف: ۲۰۱۴ خونین‌ترین سال برای کودکان عراقی بود

صندوق کودکان سازمان ملل متحد در گزارشی اعلام کرد که سال ۲۰۱۴، خونین‌ترین سال برای کودکان عراقی بود و در این سال دست‌کم ۷۰۰ کودک در این کشور کشته شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) در گزارشی اعلام کرد که ۴٫۱۳ میلیون کودک در خاورمیانه و شمال آفریقا به دلیل درگیری‌ها در وطنهایشان نمی توانند به مدرس بروند. این میزان در واقع ۴۰ درصد کل کودکان در منطقه را تشکیل می‌دهند.

بر اساس این گزارش، ۲٫۴ کودک در سوریه، ۳ میلیون کودک در عراق، ۲ میلیون در لیبی، ۳٫۱ میلیون در سودان و ۲٫۹ کودک در یمن نمی‌توانند به مدرسه بروند.

پایگاه خبری «الماس نیوز» با انتشار این گزارش نوشت که نزدیک به ۸ هزار و ۸۵۰ مدرسه درعراق، سوریه، یمن و لیبی به دلیل درگیری‌ها تخریب شده‌اند و اکنون یا به پناهگاهی برای آوارگان تبدیل شده‌اند یا از سوی طرف‌های درگیر تحت اشغال است.

بنا بر این گزارش، نزدیک به ۷۰۰ هزار کودک سوری آواره نمی‌توانند به دلیل فقدان زیرساخت‌های آموزشی یا عدم توانایی مدارس در کشورهای هم‌جوار برای پذیرش تعداد بیشتری دانش‌آموز، حتی نمی توانند در کشورهای همسایه تحصیل کنند.

یونیسف اعلام کرد که ناتوانی در تدوین یک راهکار مناسب برای مهار بحران جاری در سوریه، یک نسل کامل از کودکان در سوریه را تهدید می‌کند و نظامی آموزشی این کشور باید بهای سنگینی را بپردازد.

در ادامه این گزارش آمده است که عراق در سال ۲۰۱۴، خونین‌ترین سال برای کودکان این کشور بوده است. به طوری که ۷۰۰ کودک در این کشور کشته و نزدیک به ۵۰۰ نفر زخمی شدند.

برچسب ها :
دیدگاه شما


+ هشت = 9