یکشنبه ۹ اردیبهشت ۰۳ - April 28, 2024

آخرین اخبار

کدخبر : 1632
سه شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۳ - ۸:۴۲

گزارش سیدعمار حکیم درباره فعالیت‌های فرهنگی حوزه علمیه نجف اشرف

به گزارش خبرنگار شفقنا از قم،حجت السلام والمسلمین سیدعمار حکیم، رییس مجلس اعلای عراق صبح امروز وارد قم شد و در نخستین برنامه سفر خود با حضور در حرم مطهر حضرت معصومه (س) مرقد مطهر کریمه اهل بیت (س) را زیارت کرد.

به گزارش خبرنگار شفقنا از قم،حجت السلام والمسلمین سیدعمار حکیم، رییس مجلس اعلای عراق صبح امروز وارد قم شد و در نخستین برنامه سفر خود با حضور در حرم مطهر حضرت معصومه (س) مرقد مطهر کریمه اهل بیت (س) را زیارت کرد.
سیدعمار حکیم در دیدار آیت الله سعیدی،تولیت حرم حضرت معصومه(س) به بیان وضعیت فرهنگی کشور عراق و فعالیتهای حوزه های علمیه نجف پر داخت.
وی اظهار داشت: در حوزه نجف درس و بحث روزهای چهار شنبه تعطیل است و طلاب سه روز آخر هفته رابه امر تبلیغ در مناطق مختلف عراق می پردازند.
حکیم ادامه داد: آغازگر این حرکت در عراق مرحوم آیت الله حکیم بود و همین مساله سبب دشمنی حکومت صدام با مرحوم والد بود.
وی با اشاره به ایجاد موسسه شهید محراب برای انجام فعالیتهای دینی در این کشور گفت :این موسسه توانسته است طلاب نجف را سازماندهی و بحث تبلیغ را ساماندهی کند.
رییس مجلس اعلای عراق از تاسیس حوزه علمیه خواهران در نجف اشرف خبر دادو گفت: درحال حاضر ۱۰۰۰ مبلغ خانم دراین مدارس آموزش می بییند و در مناسبتهای تبلیغی ۴۰۰۰ مبلغ آقا وخانم از سراسر عراق گردهم امده و در ابعاد دینی ،اعتقادی و سیاسی توجیه می شوند واین همایش و فراخوان طلاب دو مرتبه درسال برگزار می شود.
وی با بیان این که نگاه مردم در عراق به علما است، تصریح کرد: اگر علما از میدان سیاست و رخدادهای کشور منقطع شوند معلوم نیست شبکه های ماهواره ای چه تاثیری برمردم بگذارند.
عمار حکیم با بیان این که در عراق ۵۰ شبکه ماهوراه ای در سطوح مختلف برنامه پخش می کنند، تاکید کرد: اگر مردم را در این زمیته توجیه نکنیم چه اتفاقی می افتد، بنابراین لازم است در ابعا ددینی اولویت ها را درنظر بگیرم.
وی با اشاره به ظرفیت بزرگ اربعین حسینی اظهار داشت: در اربعین حسینی در سال ۲۰۰۳ چهارمیلیون نفر شرکت کردند و پیاده روی اربعین از همان سال به عنوان فرهنگ شیعه مطرح گردید ودیدیم که امسال شیعیان و پیروان دیگر فرق ومذاهب چه حضور چشمگیری در مراسم اربعین داشتند.
وی افزود:این حضور این پیام سیاسی مهم را برای جهان داشت که شیعیان و به ویژه ایران برای حمایت از عتبات عالیات آمادگی کامل دارند.
حکیم پیام اربعین را منحصر به شیعه ندانست و تاکید کرد: این تصویر نباید اختصاص به شیعه داشته باشد،اربعین یک پیام انسانی است واین مسیرباید ابعاد جهانی خود را پیدا کند.
وی همچنین در دیدارخود با حضرت آیت الله موسوی اردبیلی بیان کرد:بسیاری از شیعیان کشورهای عربی و بیش ازیک ونیم میلیون نفر از مردم ایران درمراسم اربعین شرکت کردند و حضور این تعداد زائر از ایران رقم قابل توجهی است.
حکیم با اشاره به پذیرایی مردم عراق و به ویژه عشایر این کشور از زایران حسینی عنوان کرد: خانه ای ملت عراق در راه امام حسین میزبان زائران حسینی است و هزاران هیات کار پذیرایی و استقبال از زائران را برعهده داشتند .
وی در پایان با اشاره به فتنه تکفیری ها و داعش درعراق گفت:داعش فتنه بزرگی بود که مردم عراق با همبستگی یک پارچه در مقابل آن ایستادگی کردند.
1

برچسب ها :
دیدگاه شما


نُه × 2 =