چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۰۳ - May 15, 2024

آخرین اخبار

پر بیننده ها

کدخبر : 1606
دوشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۲

کنفرانس مطبوعاتی نخست وزیران عراق و استرالیا در بغداد

حیدر العبادی' نخست وزیر عراق روز یکشنبه در دیدار با 'تونی ابوت' همتای استرالیایی خود گفت: ما تنها کشوری هستیم که با داعش می جنگیم و بعید نیست که این گروه تروریستی را در مدت زمان کوتاهی از میان برداریم.

حیدر العبادی’ نخست وزیر عراق روز یکشنبه در دیدار با ‘تونی ابوت’ همتای استرالیایی خود گفت: ما تنها کشوری هستیم که با داعش می جنگیم و بعید نیست که این گروه تروریستی را در مدت زمان کوتاهی از میان برداریم.
به گزارش پایگاه خبری’سومریه نیوز’، العبادی در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با ‘تونی ابوت’ نخست وزیر استرالیا گفت: ما ( عراق ) تنها کشوری هستیم که عملا با نیروهای مسلح و امنیتی و گردان های داوطلب مردمی خود با داعش نبرد می کنیم و همچنین با پشتیبانی همه عراقی ها دستاوردها و پیروزی های بزرگ و بی سابقه ای علیه این گروه تروریستی کسب کردیم.
وی گفت که همه مردم عراق خواستار حفظ وحدت عراق و حاکمیت آن و نیز مقابله با داعش هستند.
العبادی افزود: استرالیا از یک ماه گذشته در جهت حمایت از عراق هواپیماهای جنگی و شناسایی خود را به منظور کشف و شناسایی تحرکات گروه تروریستی داعش و نیز هدف قرار دادن مواضع این گروه تروریستی در اختیار ما قرار داده است.
نخست وزیر عراق ادامه داد: استرالیا در زمینه مبارزه با تروریسم و آموزش نیروهای عراقی در کنار عراق بوده است.
همچنین نخست وزیر استرالیا در این کنفرانس مطبوعاتی گفت: ما مصمم به تحکیم روابط دو جانبه با عراق و مشارکت مثبت و سازنده با این کشور هستیم.
ابوت، دلیل سفرش به عراق را تجدید حمایت استرالیا از دولت بغداد در نبرد با داعش که همه جهان را تهدید می کند عنوان کرد و گفت که ما در جریان اقدامات داعش در مهاجرت اجباری شهروندان عراقی و بریدن سرها و اجرای اعدام های دسته جمعی در این کشور هستیم.
نخست وزیر استرالیا افزود: کشورش در چارچوب برنامه های ائتلاف ضد داعش تاکنون کمک های انسانی و سلاح به عراق ارایه کرده است.
تونی ابوت نخست وزیر استرالیا صبح روز یکشنبه وارد بغداد پایتخت عراق شد تا درباره همکاری های نظامی میان دو کشور با مقام های عراقی رایزنی کند.
7

برچسب ها :
دیدگاه شما


7 + یک =