جمعه ۲۸ اردیبهشت ۰۳ - May 17, 2024

آخرین اخبار

پر بیننده ها

کدخبر : 1048
چهارشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۳ - ۷:۵۰

کنفرانس بین المللی جهان علیه خشونت و افراطی گری با حضور بیش از ۴۰ کشور جهان در تهران

کنفرانس بین المللی جهان علیه خشونت و افراطی گری با حضور حجت الاسلام و المسلمین «حسن روحانی» رییس جمهوری و مقامات عالی سیاسی، نخبگان و اندیشمندان بیش از ۴۰ کشور جهان در محل سالن اجلاس سران آغاز شد.
رییس جمهوری در شصت و هشتمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل ایده «جهان علیه خشونت و افراطی گری» را ارائه کرد که با استقبال شایانی در سطح بین المللی روبرو شد و متعاقب آن مجمع عمومی سازمان ملل متحد، قطعنامه ای با عنوان «جهان علیه خشونت و افراط گرایی را به تصویب رساند.
به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، کنفرانس بین المللی جهان علیه خشونت و افراطی گری با هدف هنجار سازی و بسیج ظرفیت های بین المللی جهت مقابله با خشونت و ارائه تصویری واقعی از سیاست خارجی جمهوری اسلامی و ارتقا جایگاه کشور در عرصه همکاری های بین المللی تشکیل شده است.
قرار است سخنرانی رییس جمهوری اسلامی ایران در این کنفرانس بین المللی بصورت زنده از شبکه های تلویزیونی داخلی و نیز برخی شبکه های بین المللی پخش زنده شود.
«مصطفی زهرانی» دبیر این کنفرانس بین المللی دو روزه از حضور نخست وزیران و وزرای خارجه سابق برخی از کشورهای آسیایی، آفریقایی، آمریکایی، عراق، سوریه و نیکاراگوئه در این کنفرانس بین المللی خبر داد و گفت: افتتاحیه این کنفرانس در محل اجلاس سران خواهد بود و ادامه برنامه و اختتامیه آن در مرکز مطالعات وزارت خارجه برگزار می شود.
به گفته رییس مرکز مطالعات بین المللی وزارت امور خارجه، تهران نتایج این کنفرانس را به سازمان ملل ارجاع خواهد داد و پیشنهادهای عملی که از این کنفرانس بیرون خواهد آمد، عملیاتی خواهد شد.
دبیر کنفرانس بین المللی جهان علیه خشونت و افراطی گری گفت: به این کنفرانس ۲۰۰ مقاله از کشورهای مختلف ارسال شده است که این مقالات در دو جلد کتاب به زبان فارسی و انگلیسی به چاپ خواهد رسید.
زهرانی افزود: قصدمان این است که این کنفرانس به عنوان نهادی بین المللی و نه فقط در حد یک کنفرانس باقی بماند.

برچسب ها :
دیدگاه شما


هفت + = 16