جمعه ۷ اردیبهشت ۰۳ - April 26, 2024

آخرین اخبار

کدخبر : 13466
دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۷:۰۹

کمیته مشترک اردن و عراق برای نظارت بر مرزها تشکیل می‌شود

وزیر کشور عراق که به اردن سفر کرده است با همتای اردنی خود دیدار و درباره تقویت روابط و همکاری‌های دوجانبه در زمینه‌های مختلف گفت‌وگو کرد.

وزیر کشور عراق که به اردن سفر کرده است با همتای اردنی خود دیدار و درباره تقویت روابط و همکاری‌های دوجانبه در زمینه‌های مختلف گفت‌وگو کرد.

 به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «قاسم الاعرجی» وزیر کشور عراق و هیأت همراه وی با «غالب الزعبی» همتای اردنی خود دیدار کرد.

الزعبی در این دیدار به دستورات پادشاهی اردن برای گسترش همکاری‌ها با اردن در تمامی زمینه‌ها به خصوص در زمینه اقتصادی و امنیتی اشاره کرد.

دو طرف به بررسی راهکارهای تقویت همکاری‌های دو کشور در زمینه مبارزه با تروریسم، افراطی‌گری، امنیت مرزها، ممانعت از قاچاق انسان، تبادل اطلاعات و توسعه مبادلات تجاری از طریق گذرگاه مرزی الکرامه «طریبیل» و برخی دیگر از مسائل مربوط به اقلیت عراقی مقیم اردن پرداختند.

طبق گزارش خبرگزاری عمون اردن، الزعبی در این دیدار تأکید کرد که کشورش برای ایجاد فضاهای گسترده هماهنگی با عراق تلاش می‌کند.

وی درباره گذرگاه مرزی الکرامه که چند ماه پیش بازگشایی شد، گفت که این گذرگاه باید توسعه یابد، مبادلات تجاری و تردد افراد و کامیون‌های حمل بار تسهیل شود.

وزیر خارجه اردن همچنین بر آمادگی کشورش برای همکاری با عراق در زمینه مبارزه با تروریسم تأکید کرد.

وزیر خارجه عراق نیز به نوبه خود از اردن به خاطر حمایت از عراق قدردانی کرد و گفت که دولت عراق با تمام توان خود برای توسعه و تسهیل عبور و مرور افراد و کالاها از گذرگاه طریبیل به عنوان کوتاه‌ترین و نزدیک‌ترین راه ارتباطی تلاش می‌کند.

در این دیدار همچنین درباره تشکیل یک کمیته مشترک برای نظارت بر امنیت مرزها، تسهیل گشت‌زنی در امتداد مرزها و برگزاری نشست‌های دوره‌ای برای ممانعت از انواع مختلف قاچاق توافق شد.

روز یکشنبه (دیروز) فرماندهی عملیات مشترک عراق از اختصاص مبالغ بالا برای صیانت از مرزهای مشترک این کشور با همسایگانش خبر داده بود.

برچسب ها :
دیدگاه شما


+ 8 = چهارده