دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۰۳ - May 20, 2024

آخرین اخبار

پر بیننده ها

کدخبر : 6552
چهارشنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۴ - ۷:۲۵

کردها دوباره خواستار اخراج نظامیان ترکیه از شمال عراق شدند

انجمن مرکزی اتحادیه میهنی کردستان عراق، خواستار موضع گیری پارلمان اقلیم در خصوص خروج نظامیان ترکیه از اقلیم کردستان عراق و برچیدن پایگاه های نظامی این کشور در منطقه شد.

انجمن مرکزی اتحادیه میهنی کردستان عراق، خواستار موضع گیری پارلمان اقلیم در خصوص خروج نظامیان ترکیه از اقلیم کردستان عراق و برچیدن پایگاه های نظامی این کشور در منطقه شد.

به گزارش ایرنا، انجمن مرکزی اتحادیه میهنی کردستان عراق با صدور بیانیه ای، خواهان موضع گیری پارلمان اقلیم کردستان عراق در خصوص حضور نظامیان ارتش ترکیه در استان دهوک اقلیم شد.

در بخشی از این بیانیه که در اختیار رسانه های گروهی قرار گرفته، آمده است: ما از پارلمان اقلیم کردستان عراق به عنوان عالی ترین مرجع قانونی این منطقه می خواهیم در رابطه با خروج نیروهای ارتش ترکیه از استان دهوک در اقلیم هرچه سریعتر موضع گیری کند.

براساس اعلام منابع رسمی، ترکیه ۱۳ مرکز نظامی و ۳ هزار و ۲۳۵ افسر نظامی در اقلیم کردستان عراق دارد که همگی در استان دهوک مستقر هستند.

طی هفته های گذشته گروه های مختلف کرد عراقی با استناد به قانونی که پس از ۲۰۰۳ میلادی ، در پارلمان اقلیم به تصویب رسیده از دولت منطقه اقلیم کردستان عراق خواسته اند که جهت اخراج نظامیان ترکیه ای از این منطقه اقدام کند.

این بیانیه همچنین با اشاره به مذاکرات گروه های کردی در خصوص مناقشه ریاست اقلیم کردستان عراق، اعلام کرده که این انجمن ، حمایت خود را از پروژه رسمی اتحادیه میهنی برای اصلاح قانون ریاست اقلیم اعلام کرده و تاکید می کند :انجمن مرکزی از پروژه رسمی اتحادیه که خواهان سیستم پارلمانی برای اقلیم کردستان عراق، اصلاح اختیارات رئیس اقلیم و انتخاب رییس اقلیم در پارلمان اقلیم کردستان عراق است، به صراحت حمایت می کند.

بیانیه انجمن مرکزی اتحادیه میهنی کردستان عراق در خصوص احتمال عدم توافق گروه های سیاسی کرد عراقی درباره قانون ریاست اقلیم، آورده است: اگر گروه های سیاسی در خصوص اصلاح قانون ریاست اقلیم به توافق نرسند، ما از انتخابات زودهنگام در منطقه اقلیم استقبال می کنیم.

برچسب ها :
دیدگاه شما


یک + 2 =