یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۰۳ - May 5, 2024

آخرین اخبار

پر بیننده ها

کدخبر : 2521
یکشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۶

کردها در ۳۵ کیلومتری موصل

منابع محلی در استان نینوا عراق از ورود رهبر داعش و تعدادی از فرماندهان اصلی این گروه به نینوا خبر دادند. این در حالی است که کردها و ارتش عراق خود را برای شروع جنگ سرنوشت‌ساز موصل آماده می‌کنند و این شهر تقریبا به محاصره در آمده است.

منابع محلی در استان نینوا عراق از ورود رهبر داعش و تعدادی از فرماندهان اصلی این گروه به نینوا خبر دادند. این در حالی است که کردها و ارتش عراق خود را برای شروع جنگ سرنوشت‌ساز موصل آماده می‌کنند و این شهر تقریبا به محاصره در آمده است.
به گزارش شفقنا، به نقل از ایسنا، یک منبع امنیتی در استان نینوا با اعلام این خبر گفت: اطلاعات بسیار دقیقی در دست داریم که نشان می‌دهد ابوبکر بغدادی، رهبر داعش و تعدادی از فرماندهان اصلی این گروه از شهر رقه سوریه وارد استان نینوا در شمال غرب عراق شده‌اند.
به گفته این منبع، ورود بغدادی به استان نینوا به دو دلیل بوده یکی آنکه از حملات هوایی ائتلاف به شهر رقه به دور بماند و دوم شهر موصل، مرکز استان نینوا و اصلی‌ترین مقر داعش در عراق را برای جنگ آماده کند.
شاهدان عینی در استان نینوا نیز گفته‌اند که بغدادی را در یک کاروان خودرویی رویت کرده‌اند که وارد استان نینوا شده است. بغدادی پایگاه‌ها و مخفیگاه‌های زیادی در استان نینوا به ویژه در اطراف شهر موصل دارد که می‌تواند از آنها برای مخفی ماندن از حملات ائتلاف استفاده کند.
در همین حال پیشمرگ‌های کرد اعلام کردند که روز جمعه شهرک وانکی در جنوب سد موصل و در ۳۵ کیلومتری این شهر را به همراه چند روستا آزاد کردند.
نیروهای پیشمرگ اقلیم کردستان از محور وانکی در شهر تلکیف پیشروی کردە و منطقە وانکی در ٣٥ کیلومتری موصل و سە روستای دیرە، دواسا و مشرف را بە طور کامل از اشغال داعش آزاد کردند.
خبرگزاری کردپرس نیز به نقل از منابع غیر رسمی از تلفات سنگین داعش در عملیات پیشمرگ‌ها خبر داد. بر اساس برخی گزارش‌ها در نتیجە بمباران جنگندەهای ائتلاف کە در عملیات امروز نیروهای پیشمرگ، نقش پشتیبان را ایفا می‌کردند ١٠٠ جسد عضو داعش در روستای دیرە برجای ماندە و اداوت نظامی فراوانی بە دست نیروهای پیشمرگ افتادە است.
با کنترل کامل وانکی در نزدیکی موصل و ادامە پیشروی‌های نیروهای پیشمرگ در این محور، حلقە محاصرە داعش در نینوا تنگ تر شدە است.
شهر وانکی و مناطق اطراف آن از اهمیت استراتژیکی در رویارویی‌های آتی در شهر موصل برخوردار است چراکه این شهر رابط اصلی موصل با دیگر مناطق شمالی و غربی استان نینواست و به دلیل نزدیکی به مرز سوریه و عراق می‌تواند مانعی بزرگ در نقل و انتقالات داعش میان این دو کشور نیز باشد.
6

برچسب ها :
دیدگاه شما


× دو = 8