جمعه ۲۸ اردیبهشت ۰۳ - May 17, 2024

آخرین اخبار

پر بیننده ها

کدخبر : 1303
شنبه ۶ دی ۱۳۹۳ - ۷:۴۲

کربلایی: همه برای حل بحران اقتصادی دست به دست هم دهند

نماینده حضرت آیت الله العظمی سیستانی در کربلا از اقدامات قهرمانانه نیروهای امنیتی در آزادسازی بسیاری از مناطق عراق از چنگال تروریست ها تمجید کرد و بر ضرورت همکاری همگان جهت برون رفت از بحران مالی کنونی کشور تاکید نمود.

نماینده حضرت آیت الله العظمی سیستانی در کربلا از اقدامات قهرمانانه نیروهای امنیتی در آزادسازی بسیاری از مناطق عراق از چنگال تروریست ها تمجید کرد و بر ضرورت همکاری همگان جهت برون رفت از بحران مالی کنونی کشور تاکید نمود.
به گزارش شفقنا به نقل ازفرات نیوز؛ شیخ مهدی کربلایی که خطبه های نماز جمعه کربلا را در صحن مطهر حرم امام حسین(ع) ایراد می کرد گفت: پیروزی های بزرگی توسط نیروهای امنیتی در فرودگاه تلعفر، بیمارستان این شهر و اکثر مناطق سنجار(شنگال) به دست آمد، خدا به همه ی آنان پاداش خیر دهد.
وی افزود: از نیروهای دلاور عراقی می خواهیم در گوشه و کنار کشور، هیچ گونه روزنه امنیتی و فرصتی به گروه های تروریستی ندهند تا پس از آزادسازی برخی مناطق و دادن خونهای فراوان برای آن، داعش دوبازه بازگردد و کنترل این مناطق را به دست بگیرد.
وی خطاب به نیروهای نظامی و مردمی عراق افزود: شما بر استمرار روند پیروزی توانمند هستید و با پیشروی بیشتر قادر هستید تا مناطق گسترده تری را از لوث وجود داعشی ها پاکسازی نمایید.
کربلایی ادامه داد: در مورد چگونگی رویارویی با کمبود درآمدهای مالی کشور و تبعات آن که کاهش بودجه پروژه های سرمایه گذاری یکی از این موارد است و موجب کاهش خدمات و فرصت های شغلی برای فارغ التحصیلان دانشگاهها می شود سوال های بسیاری مطرح می شود.
وی افزود: در امثال این شرایط که ممکن است در آینده نیز تکرار شود اتخاذ تصمیمات لحظه ای و فوری- هر چند مطلوب – صحیح نیست و باید بررسی مالی و اقتصادی دقیقی از سوی مجموعه ای متشکل از تمامی وزارتخانه ها با استفاده از تجارب دیگر کشورها با هدف پایان دادن به کمبود درآمدهای مالی صورت پذیرد.
کربلایی تاکید کرد: این، مسئولیتی ملی است که بر دوش همه قرار دارد از اعضای پارلمان و وزراء گرفته تا شهروندان معمولی!
وی اشاره کرد: مطلوب است که همه به اندازه ی توان احساس مسئولیت کنند و برای خروج از وضعیت مالی کنونی و گشایش منابع مالی جدید همچون درآمدهای صنعتی، کشاورزی، بخش خصوصی، گردشگری و تکیه بر خودکفایی ملی و اجتناب از تهیه کلیه مایحتاج مردم و کشور از خارج نقش ایفاء کنند.
خطیب جمعه کربلا تاکید کرد: ما به این مساله ایمان داریم که اگر تمامی مردم عراق عزم خود را برای گذر از این شرایط جزم کنند و تمام توان خود را در مبارزه با فساد به کار گیرند بی آن که چرخ توسعه و پیشرفت متوقف شود می توانند این برهه ی دشوار را پشت سر گذارند و همانند نیروهای امنیتی که در برابر گروه تروریستی داعش موفقیت های بسیاری را کسب کرده اند، پیروز باشند.
نماینده آیت الله سیستانی با اظهار رهنمودهایی در زمینه نحوه مشارکت شهروندان در گذر از شرایط مالی کنونی کشور عراق گفت: همانگونه که از کارمندان درخواست می شود تا تمامی توان خود را برای انجام وظیفه به کار گیرند و از به هدر دادن منابع جلوگیری کنند شهروندان نیز باید الگوی مصرف صحیحی را در استفاده از برق و آب و … پیش بگیرند تا به میانگین مصرف جهانی نزدیک شویم.

وی گفت: بسیاری از کشورها منابع خدادادی چندانی ندارند اما به فضل طرح های دقیق و مسئولیت پذیری شهروندان در حمایت از اقتصاد کشور توانستنه اند مصرف را بهینه سازی کنند و احترام قابل توجهی به کار، وقت و امنیت شهروندان ایجاد کنند و خدمات مناسبی به آنان ارائه نمایند.
کربلایی افزود: فداکاری های بزرگی که نیروهای مسلح در رویارویی با تروریست ها انجام می دهند باید موجب شود تا مسئولین بلندپایه نیز از برخی امتیازات ویژه مالی خود بگذرند و کارمندان، پزشکان و مهندسان و … برای بهبود اوضاع کشور فداکاری نمایند.
وی در پایان با اشاره به وضعیت کشور طی ۶ الی ۱۰ ماه گذشته- پیش از حمله داعش به عراق- گفت: پس از سقوط بسیاری از شهرها و نزدیک شدن تروریست ها به بغداد، خطر سقوطِ شهرهای مقدس نجف اشرف و کربلای معلا احساس شد و اگر فتوای مرجعیت مبنی بر دفاع از مقدسات و اجابت گسترده ی مردم نبود معلوم نبود باید چه شرایطی را تجربه می کردیم. مردم با مسئولیت پذیری وارد عمل شدند و تکلیف شرعی خود در برابر خداوند را انجام دادند. با توجه به شرایط کنونی کشور و کاهش شدید قیمت نفت با در نظر گرفتن تکیه ی عمده اقتصاد عراق بر فروش نفت، درخواست مرجعیت اصلاح نحوه ی مصرف است و کلیه ی شهروندان و مسئولان در این زمینه مسئولند.
6

برچسب ها :
دیدگاه شما


6 × سه =