شنبه ۲۹ اردیبهشت ۰۳ - May 18, 2024

آخرین اخبار

پر بیننده ها

کدخبر : 2468
شنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۸:۳۸

کربلایی: هر روز بعد تازه‌ای از توحش داعش برای همه روشن می‌شود

نماینده آیت الله سیستانی بر ضرورت همبستگی ملت ها و کشورهای منطقه در مبارزه با داعش و نابودی هر چه سریعتر این گروه تروریستی تاکید کرد و همزمان خواستار اتخاذ اقداماتی بازدارنده در مورد آمار دروغین سربازان در نیروهای مسلح شد.

نماینده آیت الله سیستانی بر ضرورت همبستگی ملت ها و کشورهای منطقه در مبارزه با داعش و نابودی هر چه سریعتر این گروه تروریستی تاکید کرد و همزمان خواستار اتخاذ اقداماتی بازدارنده در مورد آمار دروغین سربازان در نیروهای مسلح شد.
به گزارش شفقنا به نقل از فرات نیوز؛ شیخ مهدی کربلایی که خطبه های نماز جمعه کربلا را در صحن حرم مطهر امام حسین(ع) ایراد می کرد گفت: دولت باید راه حلی برای مشکل پرداخت حقوق کارمندان شرکت های خودگردان و خصوصی ارائه کند.
کربلایی افزود: هر روز که می گذرد جهانیان بُعد دیگری از وحشیگری گروه های تروریستی داعشی را درمی یابند و متوجه می شوند که این تکفیری ها چه میزان از ارزش های انسانی و اسلامی فاصله دارند. رخداد اخیر مبنی بر زنده سوزاندن خلبان اردنی نشانه ای دیگر بود که ثابت کرد این گروه ها از ارتکاب هیچ جنایتی برای ایجاد رعب و وحشت در دل مردم ابایی ندارند.
وی تصریح کرد: این اقدامات وحشیانه بار دیگر ضرورت همبستگی تمامی ملت ها و دولت های منطقه در راه مبارزه با تروریسم را خاطر نشان کرد.
خطیب جمعه کربلا اشاره کرد: همین موضوع، نقش مهمی را که نیروهای مسلح و مردمی عراق و همچنین پیشمرگه های کرد ایفا می نمایند را بیشتر به رخ جهانیان کشید. آنها در جبهه های مختلف جنگ- در استان های مختلف- جهاد می کنند و اخیرا پیروزی های مهمی در استان دیالی به دست آورده اند و خاک این استان را از لوث وجود تروریست ها پاک نموده اند.
کربلایی ادامه داد: بار دیگر از کلیه قهرمانانی که در محقق شدن این پیروزی ها نقش داشته اند قدردانی می کنیم و یک بار دیگر به دولتمردان تاکید می کنیم که اهتمامی جدی به کلیه ی رزمندگان داشته باشند و نیازهای آنان را از سلاح و تجهیزات نظامی گرفته تا حقوق و دستمزد، به مناسب ترین شکل ممکن برآورده نمایند، به ویژه آنکه اخیرا بسیاری از داوطلبین مردمی از پرداخت نشدن چند ماهه ی حقوقشان گلایه داشتند.
کربلایی بر ضرورت ایجاد اقداماتی بازدارنده در مواجهه با رزمندگان فضایی(رزمندگانی که تنها دارای آمار هستند و وجود خارجی ندارند) تاکید کرد و گفت: این نیروها فقط در لیست حقوق و مزایا حاضرند و مبالغ هنگفتی با این آمارها به جیب فاسدان می رود! از سوی دیگر این آمار دروغین فشاری مضاعف به رزمندگان واقعی حاضر در جبهه ها تحمیل می کند و به خسارت های میدانی غیر قابل جبرانی می انجامد.
وی گفت: بسیاری از خانواده ها از شهرها و روستاهای خود آواره شده اند و خواستار بازگشت به خانه های خود هستند. از نیروهای امنیتی می خواهیم تا شرایط را برای بازگشت آنها به مناطقشان فراهم کنند و اقداماتی را پیش بگیرند که عدم بازگشت دوباره ی جنایتکاران به این مناطق را تضمین نماید.
نماینده آیت الله سیستانی در محور دیگر از سخنان خود به مساله ی بودجه عمومی پرداخت و گفت: تصویب بودجه سال جاری در نخستین ماه سال(میلادی) با همکاری و همراهی تشکل های سیاسی، گامی مثبت و سازنده محسوب می شود. مطلوب است که این گام، آغازگر تصویب قوانینی باشد که سالیان سال معطل مانده اند. این توافق باید فرصتی مناسب برای تحقق انسجام نسبی سیاسی بین تشکل های سیاسی ایجاد نماید. ما تاکید می کنیم که باید از این توافق مراقبت شود و بر اصل تفاهم و گفت وگو در حل اختلافات بین گروه های سیاسی در مسایل مربوط به تصویب قوانین مهم و اصلاح آنها تکیه شود تا منافع عالی کشور بدین طریق بر منافع شخصی ترجیح داده شود و این اصل مبنای قبول یا عدم پذیرش پروژه ها و قوانین مورد بحث قرار گیرد.
وی افزود: دولت باید مراعات اقشار فقیر و کم درآمد را بکند، اقشاری که با حقوق های پایین- بین ۵۰ تا ۱۰۰ هزار دینار در ماه- زندگی خود را می گذرانند و از فراهم کردن پایین ترین سطح رفاه برای خود درمانده اند. همچنین به مسوولان مربوطه یادآوری می کنیم که حقوق کارمندان شرکت های خودگردان چند ماه است که به تاخیر افتاده است. یکی از این موارد، شرکت های زیرمجوعه وزارت صنایع و معادن است که بیش از ۴ ماه است هیچ حقوقی دریافت ننموده اند. این کارمندان در مشکل عدم توانایی ادارات مربوطه برای پرداخت حقوق هیچ گناهی ندارند، آنان شهروندان عراقی هستند و دولت باید به دنبال راه حلی برای برطرف کردن مشکلشان باشد.
کربلایی به مساله ی درگیری های اخیر بین عشایر عراقی نیز اشاره کرد و گفت: در برخی از استان ها به دلایلی واهی و ساده که امکان حل آن با جلساتی برادرانه بین قبایل یا پناه بردن به قانون بود درگیری های خونینی رخ داد. متاسفانه این افراد به جای گفت وگو و توسل به قانون، دست به سلاح بردند و این اقدام موجب جان باختن بسیاری از هوطنانمان گردید. چنین اقدامی نشانگر ضعف وجدان اخلاقی و دینی در میان گروه های درگیر است. مسوولیت عشایری و ملی می طلبد که این افراد- که به ناحق خونریزی کرده اند- مجازات شوند و عشایر اصیل باید در غلبه کردن بر این پدیده نقشی موثر ایفا نماید. نزاع ها باید به روشی مسالمت آمیز از قبیل گفت وگو و تفاهم حل شود نه اینکه فورا دست به سلاح ببریم!
10

برچسب ها :
دیدگاه شما


5 + = دوازده