جمعه ۲۸ اردیبهشت ۰۳ - May 17, 2024

آخرین اخبار

پر بیننده ها

کدخبر : 3525
شنبه ۱۵ فروردین ۱۳۹۴ - ۹:۵۷

کربلایی: نبرد تکریت نشان داد که درباره قدرت دشمن بزرگ‌نمایی شده است

شیخ مهدی کربلایی از مسئولین دولتی خواست تا نهایت مساعدت را به نیروهای داوطلب مردمی داشته باشند و همزمان نسبت به برخی تلاش ها در جهت پیگیری طرح های خاص در مبارزه با داعش هشدار داد.

شیخ مهدی کربلایی از مسئولین دولتی خواست تا نهایت مساعدت را به نیروهای داوطلب مردمی داشته باشند و همزمان نسبت به برخی تلاش ها در جهت پیگیری طرح های خاص در مبارزه با داعش هشدار داد.
به گزارش شفقنا از فرات نیوز؛ کربلایی که خطبه های نماز جمعه کربلا را در حرم مطهر امام حسین(ع) ایراد می کرد در ادامه گفت: نیروهای مسلح و حمایت کنندگان آن از نیروهای داوطلب گرفته تا فرزندان اصیل عشایر در استان صلاح الدین و دلاوران تکریتی همه و همه پیروزی شاخصی را به کارنامه ی پیروزی های ملت عراق با آزادسازی این شهر مهم(تکریت) از چنگال تروریست ها افزودند.
وی افزود: ما به ملت عراق و نیروهای دلاور و فداکار آن که این صفحه ی درخشان را سطر به سطر با خون و ایثار خود نوشتند تبریک می گوییم و برای شهدا غفران و رحمت و برای مجروحان شفا و عافیت مسئلت داریم.
کربلایی در ادامه گفت: سخنان بسیاری در مورد اقدامات گروه تروریستی داعش مطرح شده بود و از آن جمله بمب گذاری ساختمان ها، جاده ها و سرعت گیرها بود. برخی گمان می کردند که این اقدام، پیشروی نیروهای امنیتی را جهت آزادسازی تکریت بسیار کند می کند و زمان رهایی این شهر از چنگال تروریست ها به این زودی فرا نمی رسد. این در حالی بود که طرح های نظامی ارتش کلیه موانع را با دقت بسیار محاسبه کرده بود و با تکیه بر ارداه ی پولادین، شجاعت رزمندگان ، اعتماد به نفس بالا و توکل بر خداوند متعال پیروزی دلچسب و شیرینی را رقم زدند.
وی تصریح کرد: برای نیروهای مسلح و داوطلبین مردمی و عشایر محقق کردن پیروزی هایی اینچنین همانند آنچه در تکریت اتفاق افتاد دشوار نیست، آنان اگر اراده کنند بقیه مناطق تحت اشغال عراق را نیز از سیطره تروریست ها رهایی می بخشند.
کربلایی به ضرورت توکل بر خداوند متعال، تکیه بر توانایی رزمندگان عراقی و به کارگیری برنامه و طرح های درست و دقیق تاکید کرد و مشارکت عشایر غیور و دیگر شهروندان عراقی را یکی از پایه های اصلی پیروزی برشمرد. وی گفت: نباید به جنجال رسانه ای پیرامون بزرگنمایی قدرت دشمن توجه کرد، نبردهای تکریت، جرف الصخر و بلد، ضعف این سازمان ها و توانایی نیروهای امنیتی را اثبات کرد.
نماینده آیت الله سیستانی تاکید کرد: نبرد با تروریست ها در فضای پیچیده ی اقلیمی صورت می گیرد و این نبرد با منافع جناح های مختلف در تعارض می باشد. برخی تلاش می کنند تا از این نبرد برای محقق کردن طرح های خاص و برآورده کردن منافع سیاسی آینده خود در عراق و منطقه استفاده کنند. تمامی گروه های عراقی باید این جنگ را با دید منافع عالی ملی ببیند و از وسلیه قرار گرفتن در راستای برآورده کردن منافع دیگران اجتناب کنند.
وی تصریح کرد: نیروهای سیاسی باید به یک دیدگاه مشترک تحت پرچم عراق برسند تا کشور از شر وجود داعش خلاص شود.
کربلایی افزود: از دولت عراق و نیروهای مسلح و مردمی تقاضا می شود که اهتمام خاصی در حفظ و حراست از دارایی های شهروندان در مناطق آزادشده داشته باشند و به هیچ کس اجازه تعدی ندهند. این امر واجب دینی  و اخلاقی است و ساکنان مناطق تحت اشغال باید تلاش بیشتری در آزادسازی شهر خود داشته باشند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به ضرورت اهتمام به داوطلبین مردمی و پرداخت حقوق معوقه آنان اشاره کرد و گفت: برخی از داوطلبین چندین ماه است که بدون هیچ حقوقی در جبهه های نبرد می جنگند باید خانواده های آنان از حمایت ویژه دولت برخوردار باشند. از عشایر اصیلی نیز که بر مواضع وطن دوستانه ی خود پا فشردند نیز باید حمایت شود و با سلاح و مهمات از آنان که در آزادسازی مناطق اشغالی نقشی اساسی داشتند پشتیبانی شود تا بار دیگر ثبات و آرامش به این مناطق بارزگردد.
کربلایی در ادامه گفت: شورای استانداری ها و حکومت های محلی طرح هایی را جهت اهتمام به خانواده های شهدا و بنای منازل مسکونی برای آنان آغاز کرده اند. مطلوب آن است که این طرح ها توسط حکومت اتحادیه تکمیل گردد.
وی در پایان ضمن تاکید بر ضرورت تسریع در روند پرداخت حقوق خانواده های شهداء خواستار فراهم کردن شرایط مناسب زندگی کریمانه برای آنان شد و گفت: آنان حق بزرگی بر گردن همه ما دارند و واجب ست ما به عهد خود نسبت به آنان وفادار باشیم. مجروحان  و معلولان جنگی نیز باید درمان شوند تا ملت روحیه ی ایثار و فداکاری را هرگز از خاطر نبرند.

4

برچسب ها :
دیدگاه شما


پنج + 3 =