شنبه ۲۹ اردیبهشت ۰۳ - May 18, 2024

آخرین اخبار

پر بیننده ها

کدخبر : 4392
یکشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۸:۱۳

پیشنهاد تشکیل هیئت عالی نهادهای مدنی توسط سیدعمار حکیم

سیدعمار حکیم، رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق، خواستار تشکیل هیئت ملی نهادهای مدنی شد که مسئولیت آن هماهنگی نقش‌ها وبررسی عملکرد نهادهای مدنی و کمک به آن‌ها در بهبود عملکردشان و نیز برقرار تماس با نهادهای مدنی بین المللی است.

ایشان روز شنبه در کنفرانس فعالان نهادهای مدنی عراق که در دفتر رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق در بغداد برگزار شد تأکید کرد که نهادهای مدنی باید با تأسیس پژوهشگاه‌ها و مراکز مطالعاتی در پی بررسی اوضاع و ارائه پیشنهادهای سازنده به دولت وو مجلس باشد.

سیدعمار حکیم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تصمیم اخیر کنگره امریکا درباره همکاری با سه محور در عراق به دور از دولت مرکزی تأکید کرد که هم‌چنان که عراق در تعامل با امریکا دولت این کشور را مبنا قرار می‌دهد و نه کنگره را منتظر هستیم که دولت ایالات متحده نیز موضع خود در این باره مشخص کند و افزود که عراق کشوری مستقل با حاکمیت ارضی است و شرایط دشوار آن مجوزی برای نادیده گرفتن حاکمیت ارضی‌اش نیست.

رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق از کشورهای منطقه نیز خواست که پیش از آن‌که فرصت از دست رود دریابند که سرنوشت همه مشترک است و هیچ مانعی در برابر تروریسم و آشوب وجود ندارد جز آن‌که همه به مرزهای خود پایبند بمانند و به حاکمیت ارضی یکدیگر و مصالح مشترک احترام گذارند.

3

برچسب ها :
دیدگاه شما


یک + = 3