جمعه ۲۸ اردیبهشت ۰۳ - May 17, 2024

آخرین اخبار

پر بیننده ها

کدخبر : 4656
یکشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۶:۴۷

پیشروی ارتش عراق در بیجی

ارتش عراق دو منطقه «السکک» و «العسکری» در شهرستان بیجی را آزاد و مسیر تدارکات گروه تکفیری داعش به سوی پالایشگاه بیجی را قطع کرده است.

ارتش عراق دو منطقه «السکک» و «العسکری» در شهرستان بیجی را آزاد و مسیر تدارکات گروه تکفیری داعش به سوی پالایشگاه بیجی را قطع کرده است.

به گزارش پرس تی وی به نقل از شبکه السومریه عراق، ارتش عراق روز شنبه (۲۶ اردیبهشت) اعلام کرد که نیروهای ویژه ارتش دو منطقه السکک و العسكری در شهرستان بیجی در استان صلاح الدین را بشکل کامل آزاد کردند.

شبکه النشره لبنان نیز گزارش داد طی چند ساعت آینده تمامی مناطق این شهرستان، پالایشگاه نفت و مناطق اطراف آن نیز از دست تروریست‌های داعش آزاد خواهد شد.

شبکه السومریه در گزارشی دیگر اعلام کرد نیروهای امنیتی جاده میان شهرستان بیجی و شهر تکریت را از دست داعش آزاد کردند. داعش از این جاده برای انتقال تدارکات و مهمات به نیروهای خود در پالایشگاه نفت بیجی استفاده می‌کرد.

«سمیر شویلی» مشاور رسانه‌ای دستگاه مبارزه با تروریسم عراق این خبر را تایید کرد و گفت: «نیروهای امنیتی کنترل جاده شهرستان بیجی را به دست گرفتند و راه امداد داعش را قطع کردند.»

به گفته شویلی، نیروهای زیادی برای آزاد سازی مناطق اطراف بیجی حرکت کرده‌اند و نیروهای عراق در داخل پالایشگاه بیجی به مقاومت در برابر تروریست‌های تکفیری داعش ادامه می‌دهند.

گزارش‌های خبری حاکی از آن است که تروریست‌های داعش قبلا در اطراف مخزن‌های گاز طبیعی و هیدروژن در پالایشگاه بیجی سنگر حفاظتی ساخته و گفته‌اند ممکن است بهای آزاد سازی این پالایشگاه خود پالایشگاه باشد.

9

برچسب ها :
دیدگاه شما


+ 5 = شش