یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۰۳ - May 19, 2024

آخرین اخبار

پر بیننده ها

کدخبر : 3242
شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۵:۵۱

پیروزی‌های صلاح الدین وحدت و امنیت کامل عراق را رقم می‌زند

سخنگوی نخست وزیر عراق پیروزی‌های ارتش و بسیج مردمی عراق در مبارزه با داعش را نشأت گرفته از وحدت عراقی‌ها علیه داعش توصیف و تاکید کرد: عراق در آستانه ورود به دوران جدیدی از نمایش اقتدار وحدت ملی است.

سخنگوی نخست وزیر عراق پیروزی‌های ارتش و بسیج مردمی عراق در مبارزه با داعش را نشأت گرفته از وحدت عراقی‌ها علیه داعش توصیف و تاکید کرد: عراق در آستانه ورود به دوران جدیدی از نمایش اقتدار وحدت ملی است.

«سعد الحدیثی» سخنگوی نخست وزیر عراق در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بغداد ضمن تمجید همکاری عشایر با گروه‌های داوطلب شیعی و نیروهای امنیتی در مبارزه با داعش در استان‌های الانبار و صلاح الدین تاکید کرد: پیروزی‌های نظامی نشانگر وحدت عراقی‌ها علیه تروریسم و حمایت همه نیروهای سیاسی از عملیات نظامی است.

وی پیروزی‌های بزرگ علیه داعش در صلاح الدین را خوشحال‌کننده خواند و گفت: نیروهای امنیتی با همکاری بسیج مردمی و فرزندان عشایر بخش‌های زیادی از اراضی صلاح الدین را آزاد کردند.

حمایت همه نیروهای سیاسی عراق از عملیات صلاح الدین

این مقام عراقی تاکید کرد: شاخص برتر عملیات نظامی صلاح الدین که برای اولین بار در عراق پدید آمده، حمایت همه نیروهای سیاسی عراقی و همچنین عشایر و همه اقوام و طوائف عراقی از این عملیات است.

الحدیثی وحدت بین نیروهای عراقی در عملیات نظامی صلاح الدین را موجب ایجاد وضعیت جدیدی در عراق خواند که از طریق آن عراقی‌ها پیروزی بر داعش را رقم زده و اراضی اشغالی را پس خواهند گرفت.

وی افزود: پیروزی‌های صلاح الدین موجب نهادینه شدن طرحی سیاسی و توافق ملی جدیدی می‌شود که از طریق آن می‌توان اختلافات را کنار گذشت و برای ساختن کشوری متحد و امن بر پایه همزیستی، محبت، گذشت، برادری و کنار گذاشتن اختلافاتی اقدام کرد تا طائفه‌گرایی را که بر سطح ثبات امنیتی عراق تاثیر منفی می‌گذارد، کاملا از صحنه کشور محو شود.

سخنگوی نخست وزیر عراق با تاکید بر اینکه همبستگی فرزندان عراق در مبارزه با داعش آغازگر دوران جدیدی در این کشور است، گفت: تروریسم درصدد بود که با بهره‌برداری از اختلافات قومی-مذهبی در عراق طائفه‌گرایی در این کشور تقویت کند اما عراق با وحدت ملی خود توطئه دشمنان را نقش بر آب کردند.

الحدیثی پیروزی در صلاح الدین را قریب الوقوع خواند و گفت: عملیات تکریت مقدمه عملیات نظامی بزرگ‌تر و مهم‌تر در استان نینوا برای آزادسازی موصل است و آزادسازی تکریت راه تامین امنیت مسیر رسیدن به موصل است.

وی تاکید کرد: پیروزی‌های ارتش عراق و یکپارچگی فرزندان ملت عراق داعش را ضعیف و سرکوب آن را بسیار آسان کرده است.

10

برچسب ها :
دیدگاه شما


2 × هفت =