یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۰۳ - May 12, 2024

آخرین اخبار

پر بیننده ها

کدخبر : 5620
دوشنبه ۱۵ تیر ۱۳۹۴ - ۸:۳۲

پیام هوایی ارتش عراق به مردم موصل: آزادتان می کنیم

جت های جنگنده نیروی هوایی ارتش عراق با پرواز بر فراز شهر اشغالی موصل، برگه هایی را بر روی شهر ریختند و در آن به مردم موصل قول پیروزی دادند. ارتش عراق در این برگه ها به مردم قول داده اند که به زودی تروریست های داعشی را از شهر بیرون رانده و آنان را از شر تروریست ها رها کنند. ارتش عراق همچنین به مردم موصل اعلام کرده به رادیویی که جدیدا افتتاح شده گوش دهند تا جزییات عملیات قریب الوقوع آزادی این شهر را از این طریق بشنوند.

 

به گزارش رویترز، شهر شمالی موصل که عمدتاً سنی نشین است در ماه ژوئن گذشته به دست نیروهای تکفیری داعش افتاد و بدین ترتیب حتی بغداد نیز در خطر سقوط به دست تروریست ها قرار گرفت.

 

حکومت شیعه بغداد از مدتها پیش به مردم موصل قول داده بود به زودی – در بهار- عملیات آزادی شهر را آغاز خواهد کرد اما به دلیل کند شدن روند عملیات و نیز پیشروی های جدید داعش به خصوص در الرمادی، تاکنون این امر محقق نشده است.

 

ارتش عراق در این برگه ها به مردم موصل نوشته به امید خداوند راه حل نهایی نزدیک است؛ فرزندان شما در ارتش عراق پشت دروازه های شهر هستند، با آنها همکاری کنید. بالای این برگه ها نشان ارتش عراق به چشم می خورد.

 

با این حال رویترز در ادامه می افزاید با وجود پرتاب برگه های امیدوارکننده برای مردم موصل، هنوز هیچ نشانی از عملیات گسترده برای آزادی دومین شهر بزرگ عراق از سوی ارتش دیده نمی شود.

 

ارتش عراق در این برگه ها همچنین از افتتاح یک موج اف ام جدید در رادیو برای مردم موصل سخن گفته که بزودی آغاز به کار خواهد کرد. ارتش به مردم موصل اعلام کرده رادیوهای کوچکی تهیه کنند و اخبار عملیات را لحظه به لحظه بشنوند.

 

مردم موصل از طریق تلفن به رویترز اعلام کرده اند تروریست های داعشی در شهر پخش شده اند و این برگه ها را جمع کرده و به مردم می گویند درون خانه ها بمانند.

4

برچسب ها :
دیدگاه شما


پنج + = 13