چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۰۳ - May 15, 2024

آخرین اخبار

پر بیننده ها

کدخبر : 6866
شنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۴ - ۷:۵۰

وصول ۶۰ امضا برای استیضاح وزیر دفاع عراق

جلسه استیضاح وزیر دفاع عراق نهم مهرماه درحالی برگزار می‌شود که 60 امضا برای برگزاری این جلسه به ریاست پارلمان ارائه شده است.

جلسه استیضاح وزیر دفاع عراق نهم مهرماه درحالی برگزار می‌شود که ۶۰ امضا برای برگزاری این جلسه به ریاست پارلمان ارائه شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از رای الیوم، خالد العبیدی وزیر دفاع عراق وزیر دفاع عراق برای پاسخ به سوالاتی درباره مسائل مربوط به فساد و تخلفات اداری در ارتش در اول اکتبر( نهم مهرماه) به پارلمان این کشور فراخوانده شد.

حنان الفتلاوی از نمایندگان پارلمان عراق با اعلام این خبر تصریح کرد که همام حمودی نایب رئیس پارلمان این زمان را برای برگزاری جلسه استیضاح وزیر دفاع عراق تعیین کرده است.

عالیه نصیف از نمایندگان ائتلاف دولت قانون هم خبر داد که ۶۰ امضا برای استیضاح وزیر دفاع عراق به پارلمان این کشور درباره فساد در ارتش ارائه شده است.

براساس آیین نامه پارلمان عراق در صورتی که ۲۵ نماینده درخواست استیضاح از وزیری را داشته باشند، وی به پارلمان فراخوانده خواهد شد و وزیر برای حفظ رای اعتماد به آراء نیمی از حاضران در آن جلسه نیاز دارد.

ارتش عراق پس از سقوط شهر موصل به دلیل بی‌کفایتی برخی فرماندهان با انتقادات فراوانی مواجه شد و در سال جاری نیز با سقوط الرمادی به دست داعش،‌ بسیاری از ناظران از وجود فساد در درون ساختار ارتش عراق سخن گفتند.

برچسب ها :
دیدگاه شما


× یک = 9