جمعه ۲۸ اردیبهشت ۰۳ - May 17, 2024

آخرین اخبار

پر بیننده ها

کدخبر : 3491
چهارشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۹:۲۲

وزارت خارجه عراق سفیر مصر را در اعتراض به بیانیه «الازهر» فراخواند

وزارت خارجه عراق در اعتراض به اتهام‌زنی دانشگاه الازهر مصر به نیروهای داوطلب مبارزه با داعش سفیر این کشور را فراخواند

وزارت خارجه عراق در اعتراض به اتهام‌زنی دانشگاه الازهر مصر به نیروهای داوطلب مبارزه با داعش سفیر این کشور را فراخواند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت خارجه عراق، سفیر مصر در این کشور را در اعتراض به بیانیه اخیر «الازهر» علیه نیروهای داوطلب مبارزه با داعش (الحشد الشعبی) فراخواند.

الازهر مصر در بیانیه‌ای که به تازگی در خصوص مسایل امنیتی عراق صادر کرده، به نیروهای داوزلب مردمی عراق اتهاماتی ازجمله در معرض نسل کشی قرار گرفتن اهالی منطقه، وارد کرد که با واکنش علما و شخصیت های شیعه و سنی عراق همراه شد.

از سوی دیگر «محمد البرادعی» سیاستمدار مصری خبر داد که حکومت عربستان برای صدور این بیانیه سه میلیارد دلار به سران این دانشگاه باج داده است.

وی افزود: رهبران الازهر برای صدور بیانیه جهت محکوم کردن الحشد الشعبی عراق به شدت از سوی عربستان تحت فشار قرار گرفتند و ریاض در نهایت مجبور شد آنها را تطمیع کند.

الازهر اخیرا با صدور بیانیه‌ای مدعی شده که این نیروها در مناطق سنی‌نشین آزاد شده در تکریت و الانبار مرتکب جنایات وحشتناکی می شوند.به همین دلیل از ارتش عراق خواست تا در انتخاب نیروهای همراه خود دقت نظر بیشتری به عمل آورد و مطمئن شود که آنها در حال نبرد با داعش هستند نه اهل تسنن و به شبه نظامیان تندرو اجازه نبرد زیر چتر خود را ندهد تا وحدت و ثبات عراق حفظ شود.

9

برچسب ها :
دیدگاه شما


دو × = 16