شنبه ۲۹ اردیبهشت ۰۳ - May 18, 2024

آخرین اخبار

پر بیننده ها

کدخبر : 4607
چهارشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۸:۰۱

واکنش مجلس اعلای اسلامی عراق به حمایت مجارستان از جدایی منطقه کردستان

مجلس اعلای اسلامی عراق در واکنش به حمایت نخست‌وزیر مجارستان از جدایی منطقه کردستان، منطق این کشور را عجیب و غیرقابل پذیرش دانست.

مجلس اعلای اسلامی عراق در واکنش به حمایت نخست‌وزیر مجارستان از جدایی منطقه کردستان، منطق این کشور را عجیب و غیرقابل پذیرش دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، مجلس اعلای اسلامی عراق، امروز، سه‌شنبه درباره اظهارات نخست‌وزیر مجارستان مبنی بر تایید استقلال کردستان عراق، ابراز شگفتی کرد.

در بیانیه مجلس اعلای اسلامی عراق که نسخه‌ای از آن در پایگاه خبری «السومریه نیوز»، منتشر شد، آمده است: در پشت پرده رویکرد جدیدی که برخی کشورها مبنی بر حمایت از استقلال این یا آن گروه و قوم در عراق اتخاذ کرده‌اند، منطقی عجیب و غیر قابل پذیرش وجود دارد و هدف از آن از بین بردن ارکان کشور است.

در این بیانیه ذکر شد: ما با نگرانی تمام، اظهارات «ویکتوریا اوربان» نخست‌وزیر مجارستان را دنبال کردیم. او اعلام کرد که کشورش از استقلال کردستان عراق حمایت می‌کند. موضع ما در حفظ وحدت اراضی عراق و ملت و آینده آن روشن است و امیدواریم که برابری میان تمام اقوام و گروه‌های آن، برقرار شود تا امنیت و ثبات به عراق فدرال و پارلمانی بازگرددد و نقشی مثبت در منطقه و جامعه بین‌الملل ایفا کند.

نخست‌وزیر مجارستان در دیدار با «مسعود بارزانی» رئیس منطقه کردستان در روز گذشته (دوشنبه) اعلام کرد که از جدایی کردستان از عراق حمایت می‌کند.

4

برچسب ها :
دیدگاه شما


چهار − = 1