جمعه ۱۴ اردیبهشت ۰۳ - May 3, 2024

آخرین اخبار

پر بیننده ها

کدخبر : 4853
شنبه ۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۹:۵۸

هشدار نماینده حضرت آیت الله سیستانی: عراق در معرض خطری واقعی است

سید احمد الصافی در خطبه ای نماز جمعه کربلا ضمن تاکید بر باقی ماندن زمام ابتکار عمل در دست نیروهای عراقی گفت: سیاستمداران باید موضعی واحد و هماهنگ در برابر مدافعان کشور داشته باشند.

سید احمد الصافی در خطبه ای نماز جمعه کربلا ضمن تاکید بر باقی ماندن زمام ابتکار عمل در دست نیروهای عراقی گفت: سیاستمداران باید موضعی واحد و هماهنگ در برابر مدافعان کشور داشته باشند.

به گزارش شفقنا از فرات نیوز؛ صافی که خطبه های نماز جمعه کربلا را در حرم مطهر امام حسین(ع) ایراد می کرد افزود: اشاعه سلاح های کشتار جمعی بسیار خطرناک است و باید از آن ممانعت به عمل آید.

وی با اشاره به اینکه در روزهای گذشته استراتژی نظامی ارتش عراق در برخی مناطق بیشتر بر دفاع بناگذاشته شده بود و نه حمله، تاکید کرد: ابتکار عمل باید در دست نیروهای ارتش، داوطلبین مردمی و عشایر باشد چرا که اگر ابتکار عمل در دست دشمن باشد عاملی منفی در جهت اداره جنگ توسط ارتش خواهد بود.

صافی خاطرنشان کرد: باید نقشه ای دقیق و آگاهانه توسط افراد حرفه ای و مخلص و وطن دوست برای حل مشکلات امنیتی و نظامی تهیه شود و همین نقشه سرآغازی برای پاکسازی تمامی اراضی عراق از لوث وجود تروریست ها گردد.

وی تاکید کرد: باید از کارشناسان نظامی که دارای مهارت کافی در این زمینه هستند استفاده نمود، ما کارشناسان ماهری در عراق داریم که حاضرند دانش خود را بی هیچ چشم داشتی در اختیار ارتش بگذارند، مسئولان نیز باید از مشاوره های آنان برای محقق شدن پیروزی علیه داعش تروریست بهره ببرند.

صافی اشاره کرد: چیزی که در روزهای اخیر در برخی مناطق عراق رخ داد نبرد شدیدی نبود و پیش از آن نبردهای سنگین تری بین ارتش و تروریست ها رخ داد و غلبه با فرزندان ملت بود، اما مقصود دشمن از بزرگنمایی رخدادهای اخیر ایجاد جنگ روانی و تضعیف روحیه رزمندگان عراقی است که باید با حرفه ای گری با آن برخورد شود و رزمندگان از پیش برای چنین شرایطی آماده شوند.

وی ادامه داد: برخی از فرماندهان نظامی موجبات سرشکستگی و تضعیف روحیه رزمندگان را فراهم می کنند. این امر یا به دلیل عدم صلاحیت حرفه ایست یا عدم وطن دوستی و یا ساده لوحی و باورکردن شایعات! این موارد موجب می شود که وجود چنین شخصیت هایی در راس مجموعه ای از رزمندگان خطرناک باشد.

صافی گفت: باید افرادی را در مناصب فرماندهی گماشت که شجاعت لازم را برای نبرد داشته باشند و امواج روانی نتواند در شخصیت آنها رسوخ کند، افراد ناشایست و غیر حرفه ای که شجاعت لازم را ندارند باید برکنار شوند. برای غلبه بر شایعات باید فعالیت های میدانی را به دقت رصد کرد چرا که یکی از دلایل گسترش شایعات وجود فرماندهی، خارج از میدان نبرد است و اگر فرماندهان در عرصه میدانی حضور داشته باشند تسلیم شایعه و حیله افراد ترسو نمی شوند.

وی در محور دیگری از سخنان خود با دفاع از داوطلبین مردمی گفت: برادران داوطلب هنوز در میدان های نبرد حضور دارند و خونهای پاک خود را در راه وطن هدیه می کنند، آنها از سرتاسر خاک عراق دفاع می کنند و وقتی دشمن به منطقه ای حمله می کند قوم و مذهب و طایفه برای آنان معنی ندارد و فقط حساب زیان کشور را می کنند. در ماه های اخیر برای همه، میزان شجاعت و دلاوری این نیروها مشخص شد.

وی تصریح کرد: سیاستمداران باید مواضع خود را در برابر کسانی که از عراق دفاع می کنند یکی کنند و به هر شکل ممکن از آنها دفاع نمایند، انها خون خود را برای دفاع از ملت و مقدسات عراق داده اند. مسئولان باید از آنها و خانواده هایشان حمایت مادی و معنوی کنند چرا که آنها با وجود کمبود سلاح و امکانات خانه و فرزندان خود را ترک کرده اند تا به وظیفه دینی و اخلاقی خود که همانا پاکسازی کشور از وجود تروریستهاست عمل کنند.

صافی تاکید کرد: برخی سیاستمدارن باید از خواب غفلت بیدار شوند و این حقیقت را درک کنند که کشور در معرض خطری واقعی است! نیروهای مردمی خون خود را داده اند و برای تفریح به میدان جنگ نرفته اند. سیاستمداری که در این زمینه تردید دارد باید به وجدان خود مراجعه کند.

14

برچسب ها :
دیدگاه شما


1 + = پنج