جمعه ۲۸ اردیبهشت ۰۳ - May 17, 2024

آخرین اخبار

پر بیننده ها

کدخبر : 3695
چهارشنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۴ - ۹:۵۲

«نیروی بسیج مردمی» عراق «هیأتی رسمی» اعلام شد

بسیج مردمی عراق» که پس از حمله داعش به عراق و بر اساس فتوای مرجعیت این کشور شکل گرفت، سرانجام هیأتی رسمی شد و زیر نظر نخست‌وزیر قرار گرفت.

بسیج مردمی عراق» که پس از حمله داعش به عراق و بر اساس فتوای مرجعیت این کشور شکل گرفت، سرانجام هیأتی رسمی شد و زیر نظر نخست‌وزیر قرار گرفت.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، شورای وزیران (کابینه) عراق امروز در تصمیمی، نیروهای «بسیج مردمی» این کشور موسوم به «الحشد الشعبی» را هیئتی رسمی در کشور اعلام کرد.

بنا بر گزارش وبگاه خبری «السومریه» عراق، نخست‌وزیر عراق امروز دستور داد که همه نهادهای دولتی عراق، از امروز با «الحشد الشعبی» به عنوان هیئتی رسمی تعامل کنند.

طبق این دستور، هیئت «الحشد الشعبی» از این پس مستقیما زیر نظر نخست‌وزیر که فرمانده کل قوای مسلح است، اداره خواهد شد و نخست‌وزیر فرماندهی کل آن را بر عهده دارد.

الحشد الشعبی یا بسیج مردمی عراق، تشکلی است که پس از حمله تکفیری‌ها و تروریست‌های داعش به عراق و در پی صدور فتوای مرجعیت عراق در ضرورت مقابله مردمی با تروریست‌ها شکل گرفت.

شنبه گذشته نیز سعد الحدیثی سخنگوی دفتر نخست‌وزیری عراق با بیان اینکه نیروی بسیج مردمی زیر نظر نخست‌وزیری خواهد بود، تاکید کرد که در همه دیدارها با مسئولان خارجی این مسئله تاکید می‌شود که الحشد الشعبی زیر نظر نخست‌وزیری و هیئتی رسمی است.

بنا بر اذعان مقامات و مسئولان عراقی، الحشد الشعبی یکی از نیروهای موثر در مبارزه با داعش در عراق است که ارتش عراق در عملیات‌های خود از آن کمک گرفته است.

آزادسازی مناطق مختلف عراق از جمله «جرف النصر» (جرف الصخر سابق) و منطقه «آمرلی» با حضور و فعالیت مستقیم الحشد الشعبی صورت گرفته است.

9

برچسب ها :
دیدگاه شما


8 − = سه