دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۰۳ - May 20, 2024

آخرین اخبار

پر بیننده ها

کدخبر : 3980
شنبه ۲۹ فروردین ۱۳۹۴ - ۸:۱۲

نماینده حضرت آیت الله سیستانی در کربلا :اگرمناطق مهم درتصرف داعش باشد، شک نکنید بغداد با خطر مواجه خواهد شد

شیخ مهدی کربلایی ضمن درخواست از دولت به منظور تجدیدنظر در نرخ جدید برق مصرفی شهروندان خطاب به رزمندگان عراقی در جبهه های جنگ علیه داعش گفت: بی شک پیروزی همپیمان همیشگی شماست.

شیخ مهدی کربلایی ضمن درخواست از دولت به منظور تجدیدنظر در نرخ جدید برق مصرفی شهروندان خطاب به رزمندگان عراقی در جبهه های جنگ علیه داعش گفت: بی شک پیروزی همپیمان همیشگی شماست.

به گزارش شفقا از فرات نیوز؛ کربلایی که خطبه های نماز جمعه کربلا را در حرم مطهر امام حسین(ع) ایراد می کرد گفت: با توجه به رخدادهای اخیر استان انبار و پالایشگاه بیجی و ناامنی هایی که به تازگی توسط تروریست ها در این مناطق ایجاد شده و برای ادامه ی زنجیره پیروزی های گسترده ای که توسط نیروهای عراقی- با عدم اجازه ی بازسازی صفوف دشمن در مناطق آزادشده – به دست آمده، بار دیگر تاکید می کنیم که مسئولان امنیتی باید طرح هایی را در جبهه های جنگ در حمایت از مناطق آزادشده اجرا کنند و اهتمام  جدی داشته باشند که طرح هایشان جامع و مستحکم است و مجالی برای ایجاد کوچکترین حفره ی امنیتی برای کمک به تروریست ها جهت بازگشت- هرچند محدود- به این مناطق را نخواهد داد.

وی افزود: متمرکز شدن بر روی برخی مناطق محدود و آسوده خاطر بودن نسبت به دیگر مناطق، نتایجی ناخشنود کننده ای به بار خواهد آورد.

کربلایی تاکید کرد: ضروری است که اهالی مناطق اشغال شده برای آزادسازی سرزمینشان از چنگال تروریست ها مشارکت ورزند و نقشی اساسی در این زمینه داشته باشند، البته در این زمینه ممانعتی وجود ندارد که شهروندان سایر مناطق با آنان همکاری داشته باشند، هر چند عنوان و اسم آنها- همچون ارتش، نیروی مردمی، عشایر- متفاوت باشد چرا که آنان فرزندان سرزمینی واحد هستند و سرنوشتی مشترک آنان را گرد هم آورده است.

خطیب جمعه کربلا افزود: علاوه بر مناطق تحت سیطره تروریست ها، مناطق مجاور نیز در معرض خطر آنها قرار دارند. اگر اجزاء مهمی از استان انبار، چاه های نفت، پالایشگاه ها و پایگاه های نظامی در دستان تروریست ها باشد شک نکنید که بغداد نیز با خطر مواجه خواهد شد.

وی در محور دیگری از سخنان خود گفت: تلاش برخی گروه ها برای ایجاد تفرقه در میان رزمندگان و چسباندن وصله هایی همچون طایفه گرایی به آنان تنها با هدف تضعیف توان رزمی کشور صورت می گیرد چرا که این رزمندگان از مناطق و مذاهب مختلفی هستند و هدف آنان فرقه گرایی نیست بلکه آنها حمایت از تمامی مردم عراق را هدف خود قرار داده اند. مطلوب است نیروهای سیاسی به این اتهامات توجهی نکنند و مبنای اصلی تصمیم سازی آنها خدمت به مردم باشد.

کربلایی در بخش دیگری از سخنان خود، نیروهای عراقی در جبهه های جنگ علیه داعش را مخاطب قرار داد و گفت: اما شما ای فرزندان قهرمان ملت، ارتشی های شجاع و عشایر غیرتمند! شما با اراده و شجاعت خود ثابت کردید که اعتماد به نیروهای داخلی بهترین راه ممکن برای رهایی کشور از بحرانی است که با آن دست به گریبان است. شما مناطقی را از دست دشمن تروریست آزاد ساختید که کمتر کسی فکر آن را می کرد. ما ایمان داریم که شما توانایی آزادسازی مناطق باقی مانده را نیز دارید و پیروزی همپیمان همیشگی شماست! خداوند شما را بر گروه جنایتکار پیروزی غلبه خواهد داد.

وی بار دیگر به اهتمام نسبت به خانواده های شهدا و مجروحان تاکید کرد و گفت: زخمی ها را در اسرع وقت درمان کنید و اگر علاج آنان نیازمند اعزام به خارج از کشور است حتما این امر صورت گیرد.

نماینده آیت الله سیستانی در محور دیگری از سخنان خود نسبت به تصمیم دولت مبنی بر افزایش قیمت برق هشدار داد و گفت: این افزایش قیمت موجب نارضایتی شهروندان خواهد شد و مطلوب است حکومت در تصمیم خود تجدید نظر نموده و قیمت را برای رعایت حال اقشار متوسط و فقیر، تعدیل نماید.

وی گفت: قیمت های جدید به خانواده های ضعیف اجازه ی بهره گیری از نعمت برق را نخواهد داد و با توجه به نزدیک شدن فصل گرما، فشار مضاعفی بر بخش فقیر جامعه که فرزندان خود را روانه ی جبهه های جنگ کرده اند تحمیل خواهد کرد، آیا این انصاف است که دولت هزینه های خود را با گران کردن قیمت برق برای خانواده های فقیر تامین نماید؟!

کربلایی در پایان گفت: از هموطنان می خواهم که در مصرف برق صرفه جویی کنند چرا که این امر مسئولیتی شرعی، ملی و اخلاقی است. از صاحبان فروشگاه ها و اماکن پرمصرف نیز می خواهیم تا به استفاده بهینه از مصرف برق اهتمام جدی داشته باشند چرا که اگر جلوی اسراف گرفته شود دیگر مناطق نیز می توانند از نعمت برق برخوردار شوند. دولت نیز به جای گران کردن قیمت برق باید طرح هایی در زمینه صرفه جویی در مصرف ارائه نماید.

8

برچسب ها :
دیدگاه شما


9 − = پنج