دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۰۳ - May 20, 2024

آخرین اخبار

پر بیننده ها

کدخبر : 5709
دوشنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۴ - ۵:۵۱

نماینده حضرت آیت الله سیستانی در کربلا :کشورهای همسایه با جدیت مانع ورود تروریست ها به عراق شوند

شیخ مهدی کربلایی از کشورهای همسایه عراق به ویژه کشورهایی که خاستگاه تروریست ها می باشد درخواست کرد تا اقداماتی قاطعانه برای جلوگیری از پیوستن عناصر جدید به تروریست های داعش انجام دهند.

شیخ مهدی کربلایی از کشورهای همسایه عراق به ویژه کشورهایی که خاستگاه تروریست ها می باشد درخواست کرد تا اقداماتی قاطعانه برای جلوگیری از پیوستن عناصر جدید به تروریست های داعش انجام دهند.

به گزارش شفقنا ازفرات نیوز؛ نماینده حضرت آیت الله العظمی سیستانی در خلال خطبه سیاسی نماز جمعه کربلا گفت: اطلاعات رسیده از میدان های جنگ با داعش- به ویژه در شهرهای مهمی همچون بیجی- حاکی از آن است که تعداد تروریست های دارای تابعیت بیگانه و عرب غیر عراقی بسیار زیاد است. این اطلاعات از اسناد و مدارک به دست آمده از کشته شدگان جنگ کسب شده است و نشان می دهد که همچنان برخی طرف های منطقه ای و بین المللی در ممانعت از ورود عناصر جدید به خاک عراق و پیوستن به داعش سستی و بی توجهی می کنند، عناصری که در پی پیروزی های دلچسب نیروهای ارتش و مردمی به عراق می آیند تا به تروریست ها کمک کنند و جایگزین کشته شدگان شوند.

وی تصریح کرد: استمرار سیاست بی توجهی یا تجاهل عامدانه در قبال ورود این فریب خوردگان به خاک عراق بحران زایی و خطر این گروه ها را نه تنها برای عراق بلکه برای کل منطقه به شدت افزایش خواهد داد و تهدیدی واقعی برای کلیه کشورهای تروریست خیز ایجاد خواهد کرد چرا که در آینده ای نزدیک آنان به کشورهایشان برمی گردند و هسته های تروریستی را تشکیل داده و امنیت و ثبات این کشورها را برهم خواهند زد.

شیخ مهدی کربلایی گفت: با توجه به افزایش پیوسته کشورهایی که در ان افکار افراط گرایانه ترویج می شود و روح و عقل پیر و جوان و زن و مرد با این اندیشه ها مسخ می گردد نیاز جدی به همبستگی بین المللی برای جلوگیری از این پدیده خطرناک به شدت احساس می شود.

خطیب جمعه کربلا در محور دیگری از سخنان خود به روند درمانی مجروحان نیروهای مردمی و ارتش عراق اشاره کرد و گفت: پیشتر در مورد اهمیت توجهات پزشکی به زخمی های جنگ و ضرورت فراهم کردن بهترین امکانات برای درمان آنان اشاره کردیم. تعدادی از متخصصان خواستار ان شده اند که مسئولان وزارت دفاع و کشور توسعه صنف طبابت نظامی را برعهده بگیرند و اهتمامی مشابه توسعه مابقی صنوف به این صنف داشته باشند چرا که در زمان کنونی چنین امری تاثیر مستقیم در ادامه حجم پیروزی های جاری علیه تروریست ها دارد. آنان همچنین خواستار تامین حقوق برای فارغ التحصیلان رشته های پزشکی جهت پیوستن آنها به صنف مذکور شده اند تا تحت نظارت پزشکان کارآزموده و متخصص- همچون سایر کشورهای جهان- فعالیت کنند.

کربلایی ضمن قدردانی از تیم های پزشکی که مجدانه و با اخلاص در بیمارستان ها و عرصه میدانی جنگ فعالیت می کنند و خدمات ارزشمندی را به رزمندگان دلاور عراقی ارائه می دهند از تیم های پزشکی به ویژه متخصصان جراحی خواست تا در معالجه ی رزمندگان زخمی در میدان های جنگی یا در بیمارستان ها مشارکت جدی داشته باشند چرا که شرع، اخلاق و حس وطن دوستی چنین ایجاب می کند.

وی بار دیگر بر ضرورت پایبندی مسئولین یگان های رزمیِ ویژه درمان مجروحان، مبنی بر احترام به تیم های پزشکی و عدم دخالت در امور آنان تاکید کرد و گفت: از اهانت به این گروه ها و تهدید آنها اجتناب شود چرا که موجبات دلسردی و بی انگیزگی آنان برای فعالیت در این عرصه را فراهم می آورد.

نماینده آیت الله سیستانی به نتایج نامطلوب دانش اموزان و دانشجویان عراقی در امتحانات پایان سال تحصیلی اشاره کرد و خواستار بررسی دلایل آن شد. وی گفت: کاملا مشخص است که آینده کشور و رشد و توسعه آن در گرو سطح علمی دانش آموزان و دانشجویان است به همین دلیل مسئولان مربوطه باید روشهای تدریس را در مدارس و دانشگاه ها تجدید نظر نمایند و ضمن توانمند ساختن معلمان و اساتید فضای مناسبی را برای تحصیل آنان فراهم نمایند.

5

برچسب ها :
دیدگاه شما


− دو = 2