دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۰۳ - May 13, 2024

آخرین اخبار

پر بیننده ها

کدخبر : 5521
یکشنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۴ - ۶:۴۲

نماینده حضرت آیت الله سیستانی در کربلا:تمامی کشورهای جهان در معرض خطرتروریسم قرار دارند

سید احمد الصافی خواستار مواجهه با افکار افراط گرایانه برای ریشه کن کردن تروریسم شد و همزمان از دولت و پارلمان عراق خواست تا برای استمرار حجم گسترده کنونی جنگ علیه تروریست های داعش نقش خود را به درستی ایفاء کنند.

سید احمد الصافی خواستار مواجهه با افکار افراط گرایانه برای ریشه کن کردن تروریسم شد و همزمان از دولت و پارلمان عراق خواست تا برای استمرار حجم گسترده کنونی جنگ علیه تروریست های داعش نقش خود را به درستی ایفاء کنند.

به گزارش شفقنا از فرات نیوز؛ صافی که خطبه های نماز جمعه کربلا را در حرم مطهر امام حسین (ع) ایراد می کرد در خلال خطبه سیاسی گفت: جهان، امروز از مشکلی بزرگ رنج می برد، مشکلی که تروریسم نام دارد و متاسفانه به سختی گریبان منطقه ما را گرفته و گاه و بیگاه در نقاط مختلف جهان آتش به پا می کند، حال برخی اوقات شعله های آن ضعیف و گاهی شدت آن بسیار زیاد است.

صافی افزود: رنج بردن از تروریسم، مشکل یک یا چند کشورِ به خصوص نیست و تمامی کشورهای جهان در معرض این خطر قرار دارند، امری که طلب می کند همگان به آن بیندیشند، در حل آن شریک شوند و با تلاش و پیگیری حقیقی در پی برطرف کردن آن باشند.

وی در ادامه گفت: علاج کار تنها با اقدامات نظامی و امنیتی نیست بلکه اقدامات دیگری نیز در این میان ضروری می نماید که مهمترین آنها مقابله با اندیشه های افراط گرایانه است، اندیشه هایی که به مغز انسان های بسیاری رسوخ می کند و آنان را همچون مسخ شدگان، پیش قدم اعمال وحشیانه ای قرار می دهد تا خون شهروندان بی گناه را با بهانه های واهی بریزند.

خطیب جمعه کربلا تصریح کرد: امروز نیاز شدیدی به کندن ریشه های تروریسم که همچون قارچی سمی در سراسر جهان گسترده شده است احساس می شود برای این کار باید نخست بر اندیشه های افراط گرایانه چیره شد، اندیشه ای که زندگی مسالمت امیز با دیگران را نمی پذیرد و صاحبان آن می خواهند فکر خود را با استفاده از زور و پیگیری اقدامات تروریستی و کشتار بی گناهان به دیگران دیکته کنند. بی شک نمی توان در مدت کوتاهی بر افکار افراط گرایانه غلبه کرد بلکه این امر نیازمند کار پیوسته و برنامه های فرهنگ سازی طولانی مدت می باشد.

صافی افزود: عراق امروز درگیر جنگ با تروریست هایی که بر مساحت گسترده ای از این کشور چیره شده اند و باید تمامی امکانات و تسهیلات برای پیروزی در این جنگ هزینه شود چرا که گزینه ی دیگری در برابر عراقی ها وجود ندارد. برخی می گویند تسلیح نیروهای مسلح و تجهیز آنها به اداوت جنگی مورد نیار در جنگ با تروریست ها با اقدامات پیچیده، کند و دشواری های بسیاری همراه است. به همین خاطر از دولت درخواست داریم تا این روند را تسهیل نماید و از پارلمان نیز می خواهیم تا دولت را در انجام این مهم یاری نماید.

امام جمعه کربلا گفت: اگر در این راه نیازی به تغییر قوانین است پارلمان همکاری لازم را انجام دهد و یا اگر نیاز به ساخت برخی اداوت جنگی در داخل عراق است بودجه لازم را در اختیار نهادهای مسئول بگذارد. برخی از کارشناسان می گویند با توجه به امکانات فراهم شده باز هم در برخی زمینه ها امور به کندی پیش می رود چرا که از امکانات به شیوه درستی استفاده نمی شود. این روند، نادرست است و باید اصلاح شود.

صافی ادامه داد: مرحله کنونی مرحله ای به مراتب خطیرتر و حساس تر است و مخلصان میهن باید همت خود را تا عالی ترین درجه ممکن بالا ببرند و تلاش خود را برای عبور از این مرحله با کمترین خسارت ممکن بسیج کنند.

صافی در محور دیگری از سخنان خود به وضعیت ناگوار اقتصادی عراق اشاره کرد و گفت: عراق، امروز دچار بحران اقتصادی است و دلیل آن هم کاهش بهای جهانی نفت خام است. کشور ما همچون سابق متکی به اقتصاد تک محصولی و ناقص است. این بدان خاطر است که برخی از دریچه های اقتصاد مورد استفاده قرار نگرفته است و همین موضوع بر وضعیت کشور تاثیراتی منفی دارد. دولت باید نهایت تلاش خود را در سامان دادن به وضعیت اقتصاد به کار گیرد تا کشور از بیماری کنونی بهبود یابد.

6

برچسب ها :
دیدگاه شما


7 + پنج =