جمعه ۲۱ اردیبهشت ۰۳ - May 10, 2024

آخرین اخبار

پر بیننده ها

کدخبر : 5274
شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۹

نماینده حضرت آیت الله سیستانی در کربلا: دولت به نیروهای مردمی اهتمام بیشتری داشته باشد

شفقنا (پایگاه بین المللی همکاری های خبری شیعه) -سید احمد الصافی خواستار عنایت و اهتمام بیشتر مسئولین و دولتمردان عراقی به وضعیت نیروهای داوطلب مردمی شد و بر ضرورت اهمیت اعتماد به متفکران و متخصصان عراق تاکید کرد.

شفقنا (پایگاه بین المللی همکاری های خبری شیعه) -سید احمد الصافی خواستار عنایت و اهتمام بیشتر مسئولین و دولتمردان عراقی به وضعیت نیروهای داوطلب مردمی شد و بر ضرورت اهمیت اعتماد به متفکران و متخصصان عراق تاکید کرد.

به گزارش شفقنا از فرات نیوز؛ صافی که خطبه های نماز جمعه کربلا را در حرم مطهر امام حسین(ع) ایراد می کرد گفت: بی شک یورش داوطلبین مردمی و عشایر غیور به میدان های نبرد و دفاع از کشور جهت حمایت ارتش، دلیل محکمی بر این مدعاست که تعداد زیادی از پیران و جوانان این کشور آماده فداکاری در راه حمایت از ملت و مقدسات آن هستند. اینان مستحق آن هستند که مسئولان دولتی توجه و اهتمام فوق العاده ای نسبت به ایشان داشته باشند به ویژه آنکه اگر آنان را با دیگر افرادی که از بسیاری از مزایا برخوردارند و برای کشور کوچک ترین قدمی برنمی دارند مقایسه کنیم ضرورت این اهتمام را متوجه خواهیم شد.

صافی افزود: ما جوانانی داریم که خانواده و نزدیکان خود را ترک کرده اند و با وجود امکانات اندک در میدان های جنگ مشغول جهاد هستند و پاداشی جز پایداری وطن و ملت در برابر حمله تروریست ها نمی خواهند. بسیاری از آنها یکی یا تمامی اعضای خانواده خود را در جنگ از دست داده اند و همچنان با نهایت صبر و شجاعت در میدان جنگ حضور دارند و دلاورانه می جنگند. شما اینها را با افرادی مقایسه کنید که جز به منافع شخصی و حزبی خود نمی اندیشند و به خاطر آن، مانع پیشرفت کشور شده و توان آن را فرسوده، از نعمات بی حد آن بهره می برند، بدون آنکه گامی راستین برای خدمت به کشور بردارند. بی شک اختلاف زیادی بین اصول و ارزش های حاکم بر دوطرف ذکر شده می بینیم پس کسی که تصمیم گیر است نباید موقعیتی مساوی برای هر دو طرف در نظر بگیرد بلکه باید اهتمامی جدی و بیش از پیش به این قشر ایثارگر داشته باشد که عزیزترین چیزهای خود را برای عزت عراق و حمایت از خاک و مردم آن در برابر تروریست ها فدا کرده و می کنند.

صافی در محور دیگری از سخنان خود گفت: ما در چندین نوبت وجود اندیشمندان و استعدادهای فوق العاده عراقی را در زمینه های گوناگون به ویژه در دانشگاه ها و مراکز علمی و تحقیقاتی متذکر شدیم. این مکان ها انباشته از علما و متخصصانی است که می توان در حل کلیه مشکلات اقتصادی، مالی و نظامی و … از آنها بهره گرفت. بسیار مهم است که از این اساتید در حل مشکلاتی همچون کم آبی- که کشور را تهدید می کند- و برخی مشکلات اقتصادی و پولی بهره مند شویم. شک نکنید که استفاده از این متخصصان برای کشور صرفه جویی های بسیاری خوبی را به ارمغان خواهد آورد و در بسیاری از امور گشایش هایی اساسی صورت خواهد گرفت. از موسسات دولتی درخواست می شود که از چنین اساتیدی نهایت بهره را ببرند و پیچیده ترین مشکلات خود را بر آنها عرضه دارند و مهمهتر از آن امکانات و وسایل لازم را برای حل مشکل در اختیار آنان قرار دهند.

صافی در بخش پایانی سخنان خود به مشکل امتحانات دانشجویان با توجه به فرارسیدن ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: از طیف های مهم کشور ما و هر کشور دیگری دانشجویان هستند، ما به وجود آنان افتخار می کنیم و آینده کشور را در گرو رشد و پیشرفت علمی آنها می دانیم. همانگونه که همه می دانید این روزها آنها دل نگرانی خاص خود را در مورد امتحانات پایان سال دارند و با توجه به روزه داری و گرمای شدید هوا و طولانی بودن روزها و نبود امکانات سرمایشی مناسب در سالن امتحانات، شرایط مناسبی را برای گذراندن امتحانات ندارند. بسیاری از آنها درخواست کرده اند که مشکلات آنها بر مسئولین عرضه شود تا شاید راه حلی همچون به تعویق افتادن امتحانات تا پس از ماه مبارک رمضان پیش گرفته شود. ما از مسئولین امر تقاضا می کنیم که اگر مانعی وجود ندارد اهتمامی جدی به درخواست این دانشجویان عزیز داشته باشند.

9

برچسب ها :
دیدگاه شما


4 − یک =