چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۰۳ - May 15, 2024

آخرین اخبار

پر بیننده ها

کدخبر : 1614
دوشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۲

نماینده آیت‌الله عظمی سیستانی در ایران: فتوای مرجعیت شیعه امدادی الهی برای عراق بود

نماینده آیت‌الله العظمی سیستانی در ایران ضعف رسانه‌ای را یکی از مشکلات جدی شیعیان دانست و گفت: انتظار این است که جهان، اخبار واقعی را از ما و نه از رسانه‌های مزدور دریافت کند.

نماینده آیت‌الله العظمی سیستانی در ایران ضعف رسانه‌ای را یکی از مشکلات جدی شیعیان دانست و گفت: انتظار این است که جهان، اخبار واقعی را از ما و نه از رسانه‌های مزدور دریافت کند.
به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین سید جواد شهرستانی در دیدار مشاوران امور روحانیت استانداران سراسر کشور به هجمه‌هایی که دشمنان علیه شیعیان دارند اشاره کرد و گفت: امروز در عراق، شیعیان بر سر کار آمده‌اند و این مسئله در تاریخ بی‌سابقه است، بنابراین دشمنان اسلام و قرآن تلاش می‌کنند مانع رشد فرهنگ شیعه شوند و می‌خواهند به این تفکر ناب ضربه بزنند.
وی تشکیل گروه‌های تروریستی همچون القاعده، داعش و… را با هدف تضعیف فرهنگ تشیع دانست و افزود: در چنین شرایطی روحانیت شیعه وظیفه دارند در مقابل این هجمه‌ها ایستادگی کنند.
نماینده آیت‌الله سیستانی در ایران به تاثیر فتوای مرجعیت شیعه در عراق اشاره کرد و گفت: فتوای مرجعیت شیعه در عراق برای جهاد با گروه تروریستی داعش ید غیبی و امدادی الهی بود.
حجت‌الاسلام شهرستانی اضافه کرد: مرجعیت شیعه تاکید داشتند که نباید از این فتوا سوء استفاده شود بلکه همه اقوام و ادیان از شیعه، سنی، مسیحی و ایزدی باید مقابل تروریست‌ها ایستادگی کنند.
وی اظهار کرد: گروه داعش در یکی از عملیات‌های خود هزار و ۷۰۰ نفر از مردم شیعه در شمال عراق را به شهادت رساند ولی هیچ رسانه‌ای در جهان این جنایت را مخابره نکرد اما چند نفر از پیروان سایر ادیان کشته شدند رسانه‌های بین المللی هم وارد عمل شدند و خبر آن را مخابره کردند.
نماینده آیت‌الله سیستانی در ایران یکی از مشکلات جدی شیعیان را ضعف رسانه‌ای ذکر کرد و گفت: انتظار این است که جهان، اخبار واقعی را از ما و نه از رسانه‌های مزدور و دشمن دریافت کند.
وی گفت: امروز ظرفیت رسانه حرف اول را می‌زند ولی در جمهوری اسلامی ایران با وجود اینکه در برخی صنایع رسانه‌ای پیشرفت خوبی داشته، بعضی اختلافات هستند که به ما ضربه می‌زنند. باید این اختلافات را کنار گذاشت و مذهب مشترک خود را تبلیغ کنیم.
حجت‌الاسلام شهرستانی با بیان اینکه دشمنان در مقابل مرجعیت شیعه درمانده شده‌اند، به نامه نگاری رئیس جمهور سابق آمریکا به آیت‌الله العظمی سیستانی اشاره کرد و یادآور شد: باید از ظرفیتی که در عظمت و قدرت مرجعیت وجود دارد به خوبی استفاده کرد.
وی خواستار رفع اختلافات شد و گفت: اگر اختلافات برچیده شود می‌توانیم بر مشکلات غلبه کنیم.
11

برچسب ها :
دیدگاه شما


− یک = 7