دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۰۳ - April 29, 2024

آخرین اخبار

کدخبر : 1528
شنبه ۱۳ دی ۱۳۹۳ - ۶:۳۷

نصیف: باید از امریکا شکایت کنیم

یک نماینده مجلس عراق گفت: وزارت امور خارجه آن کشور باید با تنظیم دادخواستی علیه آمریکا درباره حمایت و کمک تسلیحاتی واشنگتن از گروه تروریستی-تکفیری 'داعش'، به سازمان ملل شکایت کند.

یک نماینده مجلس عراق گفت: وزارت امور خارجه آن کشور باید با تنظیم دادخواستی علیه آمریکا درباره حمایت و کمک تسلیحاتی واشنگتن از گروه تروریستی-تکفیری ‘داعش’، به سازمان ملل شکایت کند.
به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری سومریه نیوز، ‘عالیه نصیف’ روز گذشته (پنجشنبه) در بیانیه ای اقدام هواپیماهای آمریکایی مبنی بر انداختن محموله های تسلیحاتی و افتادن آنها به دست داعش را ‘عمدی و مغایر با قوانین بین المللی’ توصیف کرد و از دولت عراق خواست دراین باره یادداشت اعتراض آمیزی را تنظیم و به سازمان ملل ارایه کند.
نصیف افزود: پرواز هواپیماهای آمریکایی در آسمان عراق و مشخصا برفراز مناطق تحت کنترل گروه تروریستی داعش و اقدام آنها در انداختن صندوقچه ها و بسته های حاوی کمک را دیگر نمی توان به عنوان خطای سهوی و غیرعمدی به شمار آورد، زیرا این اقدام بارها تکرار شده و از روی عمد صورت می گیرد و ناقض قوانین و مقررات بین المللی است.
این نماینده مجلس عراق گفت: جامعه جهانی باید رفتارهای آمریکا را که در حال حاضر خواهان احیا و قدرت گرفتن داعش است محکوم کند.
وی افزود: وزارت امور خارجه عراق باید در یادداشتی اعتراض آمیز به سازمان ملل، نسبت به عملکرد آمریکا که مردم منطقه را افرادی ساده لوح می پندارد، اعتراض کند.
10

برچسب ها :
دیدگاه شما


7 + نُه =