سه شنبه ۱ خرداد ۰۳ - May 21, 2024

آخرین اخبار

پر بیننده ها

کدخبر : 2710
سه شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۲

نشست سران سه قوه عراق پس از تعلیق کار فراکسیون‌های سنی

یک نماینده در فراکسیون «فهرست ملی» عراق از نشست قریب الوقوع سران سه قوه عراق برای بررسی بحث سلاح گروه‌های مسلح در عراق خبر داد.

یک نماینده در فراکسیون «فهرست ملی» عراق از نشست قریب الوقوع سران سه قوه عراق برای بررسی بحث سلاح گروه‌های مسلح در عراق خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «عبدالکریم عبطان» نماینده فراکسیون «الوطنیه» عراق اعلام کرد که «فواد معصوم» رئیس جمهور، «سلیم الجبوری» رئیس پارلمان و «حیدر العبادی» نخست وزیر عراق طی ۴۸ ساعت آینده نشستی مشترک برای بررسی بحث خلع سلاح گروه‌های مسلح و شبه نظامیان برگزار خواهند کرد.

عبطان در گفت‌وگو با شبکه خبری «السومریه»، تأکید کرد که در جلسه فراکسیون «نیروهای عراقی» و «فهرست ملی» که روز گذشته برگزار شد نمایندگان سنی مجلس عراق به این نتیجه رسیدند که به صورت موقت فعالیت‌های خود در پارلمان را به حالت تعلیق در آورند.

وی افزود که موضوع برگزاری نشست فوری به منظور بررسی موضوعات داخلی کشور نیز به اطلاع روسای سه قوه رسیده است و قرار است در نشست سران سه قوه مفاد توافق سیاسی که اساس تشکیل دولت در عراق بود به بحث گذاشته خواهد شد.

پیشتر دو ائتلاف «نیروهای عراقی» و «فهرست ملی» در پارلمان این کشور اعلام کرده بودند که در اعتراض به ترور یکی از رهبران برجسته قبایل سنی عراقی و ربوده شدن یکی از اعضای پارلمان این کشور جلسات پارلمان را بایکوت می‌کنند و در همکاری با شورای وزیران نیز بازنگری خواهند کرد

 

برچسب ها :
دیدگاه شما


4 × = بیست