پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۰۳ - May 9, 2024

آخرین اخبار

پر بیننده ها

کدخبر : 16532
شنبه ۲۹ تیر ۱۳۹۸ - ۴:۵۹

نامه عبدالمهدی به حکیم درباره برگزاری تظاهرات و تشکیل اپوزیسیون

یک رسانه عراقی گزارش داد در پی برگزاری تظاهرات در تعدادی از استان های عراق، نخست وزیر عراق امروز جمعه پیامی برای رئیس جریان حکمت ملی این کشور ارسال کرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از شبکه تلویزیونی السومریه نیوز، عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق در پیام خود به عمار حکیم رئیس جریان حکمت ملی عراق بعد از برگزاری تظاهرات در شماری از استان های عراق به دعوت این جریان، هشدار داد که امنیت شکننده جامعه ممکن است که از دست همه خارج شود.

عبدالمهدی در این پیام گفت: در چنین فضایی باید از تنش برحذر بود و از دست اندازهایی که ممکن است امنیت شکننده جامعه از دست همگان خارج شود، خودداری کرد.

وی خاطرنشان کرد: دیدن نقص های انباشته شده آسان است..همچنین شانه خالی کردن از مسئولیت های تاریخی و ذاتی و انداختن به گردن دیگران ساده است.

در بخش دیگری از این پیام آمده است: عراق برای تاسیس یک نظام قانونی و دموکراتیک تلاش کرده است. این نظام همچنان به طور قطع شکننده است و به طور نهایی استقرار نیافته است و همچنان با سهمیه بندی گسترده و طایفه گری و رویکردهای شخصی و سطله طلبی از طریق زورآزمایی یا توافق درگیر است.

عبدالمهدی تصریح کرد: تاسیس (نظام) باید براساس اکثریت و اقلیت قانونی و سیاست باشد. این وضعیتی است که ما ایجاد آن در عراق را به پایان نرسانده ایم. این امر اساسا مسئولیت دولت کنونی نیست بلکه دولت های گذشته نیز مسئول آن هستند زیرا همه ما در آنها سهیم بودیم و همه نیروهای سیاسی در آنها حضور داشتند و ما بخشی از آن هستیم.

وی تاکید کرد: دموکراسی با تمام نواقص آن بهترین ابزار در دست ما برای حکومتداری در کشور از طریق حضور نمایندگان واقعی مردم است. اساس این دموکراسی قانون اساسی است که همه پرسی درباره آن از مردم انجام شد. اساس این دموکراسی همچنین انتخابات مستقیم و سالم است که هر شهروند یک رای داشته باشد و توازن ها در کشور محترم شمرده شود. یعنی نهادهای جدی و واقعی و شفاف و مکانیزم های انتخاباتی سالم کار کنند. مکانیزم هایی که باعث انحصار یا تحکیم قدرت یک فرد یا طایفه یا حزب یا حیات حزبی و سیاسی مسالمت آمیز نمی شود.

برچسب ها :
دیدگاه شما


× 3 = دوازده