سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۰۳ - April 30, 2024

آخرین اخبار

کدخبر : 16647
شنبه ۲ شهریور ۱۳۹۸ - ۴:۰۷

موضع رسمی حشد شعبی درباره انفجارهای اخیر؛ نتایج تحقیقات اولیه اعلام شد

رئیس هیئت حشد شعبی عراق تاکید کرد نتایج اولیه درباره انفجارهای اخیر در انبارهای سلاح و مهمات، یک اقدام طراحی شده خارجی بوده است.

رئیس هیئت حشد شعبی عراق تاکید کرد نتایج اولیه درباره انفجارهای اخیر در انبارهای سلاح و مهمات، یک اقدام طراحی شده خارجی بوده است.

 

فالح الفیاض با بیان اینکه آنچه به معاون رئیس هیئت حشد شعبی منتسب است، بیانگر موضع رسمی حشد نیست، اظهار داشت به فرمان و با نظارت عادل عبدالمهدی فرمانده کل نیروهای مسلح، تحقیقات و تحولات اخیر به ویژه در ارتباط با هدف قرار گرفتن چندین انبار متعلق به حشد شعبی را پیگیری کردیم، همچنین مواضع طرف های مختلف در خصوص این مسائل را دنبال کردیم.

فالح الفیاض مشاور امنیت ملی عراق و رئیس هیئت حشد شعبی افزود تحقیقات اولیه که کمیته‌های ویژه تشکیل شده به دستور فرمانده کل نیروهای مسلح درباره انفجارهای اخیر در انبارهای مهمات و سلاح هیئت حشد شعبی انجام دادند، نشان می‌دهد که این انفجار یک فعالیت خارجی طراحی شده است، تحقیقات برای روشن شدن ابعاد دقیق این حادثه ادامه دارد. وی از طرف‌های مسئول خواست مواضع مناسبی را در این زمینه اتخاذ کنند.

الفیاض بر ضرورت تاکید بر فرمان صادره از سوی فرمانده کل نیروهای مسلح مبنی بر کنترل کامل حریم هوایی عراق و توقف هرگونه مجوز پروازی بر اساس فرمان اخیر فرمانده کل نیروهای مسلح تصریح کرد.

وی افزود ریاست هیئت حشد شعبی تاکید می‌کند اظهارات منتسب به معاون رئیس هیئت حشد شعبی(ابو مهدی المهندس) صرف نظر از اینکه آیا واقعا چنین اظهاراتی از سوی وی بیان شده یا خیر، بیانگر موضع رسمی حشد شعبی و فرمانده کل نیروهای مسلح نیست.

الفیاض بر اهمیت اتخاذ تدابیری برای جبران خسارت‌های انسانی و مادی و تسریع در انتقال انبارهای مهمات و سلاح به اماکن امن و دور از مناطق پرجمعیت و ضرورت اتخاذ تمام تدابیر برای حمایت از آن تاکید کرد.

رئیس هیئت حشد شعبی خاطر نشان کرد دولت و به ویژه دستگاه‌های امنیتی و نیروهای مسلح و تمام تشکیلات آن به پیگیری تحولات و اتخاذ تدابیر مناسب برای حمایت از امنیت عراق و مردم آن و دفع تلاش‌هایی که هدف از آن برهم زدن ثبات و برهم زدن معادلات و وارد کردن عراق به جنگی است که ما برای دور کردن عراق و منطقه از خطرات آن تلاش می‌کنیم، ادامه خواهند داد.

بر اساس گزارش السومریه، تعدادی از پادگان‌های حشد شعبی طی روزهای اخیر با انفجارهایی در انبارهای مهمات آن روبرو شدند، این در حالی است که اظهارات مختلفی درباره عامل اصلی که در پس این انفجارهاست، بیان شده است. روز گذشته اظهاراتی به ابومهدی المهندس نایب رئیس حشد شعبی منتسب شده بود که آمریکا را مسئول هدف قرار گرفتن مقرهای حشد شعبی معرفی کرده بود.

برچسب ها :
دیدگاه شما


+ نُه = 11